Maqola navigatsiyasi:
- SMM menejeri yoki targetolog?
- U nima qiladi – oddiy so’zlar bila. Targetolog kim?
- Asosiy ko’nikmalar
- Rivojlanish tendentsiyalari
- Kasbning ijobiy va salbiy tomonlari
- Qanday qilib targeting bo’yicha mutaxassis bo’lish mumkin?
- Yangi boshlanuvchilarning xatolari
- Malaka darajasi bo’yicha gradatsiya
- Kasbning qanday tuzoqlari bor?
- Kitoblar
Vazifa-kompaniya mahsulotiga qiziqishi mumkin bo’lgan foydalanuvchilar uchun reklama tizimlari orqali reklama kampaniyasini boshlash. Mutaxassis maqsadli auditoriyani asosiy mezonlarga ko’ra tanlaydi: jinsi, yoshi, geografik joylashuvi, qiziqishlari, xulq-atvori, kalit so’zlari, ijtimoiy tarmoqlarda va saytlarda qilgan harakatlari. Auditoriyani sozlash uchun u qo’shimcha xizmatlardan — tahlilchilardan, shuningdek reklama tizimlarining hisoblagichlari va piksellaridan foydalanishi mumkin.
SMM – dan farqli o’laroq, u ijtimoiy tarmoqlarda sahifalarni saqlashga e’tibor bermaydi. Tomoshabinlarni tahlil qiladi, reklamalarni sozlaydi va reklama byudjetini boshqaradi.
Qo’rg’oshin ishlab chiqarish zanjirlarida ijtimoiy tarmoqlardagi sahifalardan foydalanishi mumkin. Buning uchun alohida sahifalarni yaratadi va kerakli tarkib bilan to’ldiradi, SMM bilan hamkorlik qiladi.
SMM menejeri yoki targetolog?
Ularning ikkalasi ham ijtimoiy media bilan shug’ullanadi, ammo ikkalasi o’rtasida farq bor. SMM brend hisoblarini yuritadi: kontent yaratadi va yuklaydi, obunachilar bilan muloqot qiladi, interaktivlarni tashkil qiladi.
Target reklama bo’yicha mutaxassis | SMM |
1. Vazifalar | |
Demografik ma’lumotlar, qiziqishlar, xatti-harakatlar asosida ma’lum bir auditoriyaga ko’rsatiladigan maqsadli reklamalarni o’rnatadi. Yaxshi natijalarga erishish uchun kampaniya natijalarini tahlil qilishi, sozlamalarni optimallashtirishi va sozlashi mumkin. | Kontentni yaratadi va boshqaradi, strategiyalarni ishlab chiqadi, obunachilar bilan muloqot qiladi. Maqsadli reklama, postlar, hikoyalar, tanlovlar va aktsiyalarni o’tkazish kabi turli xil vositalar va usullardan foydalanishi mumkin. |
2. Fokus | |
Reklama va ma’lumotlarni tahlil qilishga qaratilgan. | Tarkibni yaratish va tarqatish, foydalanuvchila bilan muloqot qilish va brendga sodiqlikni shakllantirishga ko’proq e’tibor qaratiladi. |
3. Tajriba va ko’nikmalar | |
Target maqsadli auditoriyani batafsilroq tushunishni va ma’lumotlarni tahlil qilishni talab qiladi | Kontent yaratish, ijtimoiy media menejmenti va izdoshlar bilan ishlash bo’yicha mutaxassis. |
Bu ikkita funktsiyani birlashtiradi. Ammo ko’pincha ular bir qatorda ishlaydigan ikkita xodimni yollashadi.
U nima qiladi – oddiy so’zlar bila. Targetolog kim?
Vazifa savdo, obunachilar yoki erishish imkonini beradigan reklamalarni o’rnatishdir. Buning uchun unga maxsus bilim va vositalar kerak. Bu erda nima qilayotganining taxminiy ro’yxati.
Mahsulotning maqsadli auditoriyasini o’rganadi. Potentsial xaridorlar necha yoshda, qaerda yashashlari, nimani yaxshi ko’rishlari, qancha pul ishlashlari haqida bilib oladi. Ba’zan ushbu ma’lumotlar maqsadli mijozlar tomonidan taqdim etiladi, ba’zida siz ularni noldan to’plashingiz kerak — forumlarni, ijtimoiy tarmoqlardagi raqobatchilar guruhlarini, ommaviy statistikani o’rganing.
Ushbu ma’lumotlardan foydalanib, u potentsial xaridorning portretini yaratadi. Bu maqsadli auditoriyani nima qiziqtirishi, mahsulot bilan qanday ehtiyojlarni yopishni xohlashi va sotib olayotganda nimalarga e’tibor berishi haqida ma’lumot.
Keyin u maqsadli auditoriya ijtimoiy tarmoqlardan qanday foydalanishini o’rganadi: u qaysi platformalarni afzal ko’radi, qaysi guruhlarga obuna bo’ladi, qaysi guruhlarda ko’proq faollik ko’rsatadi. Bu reklamani unga yo’naltirish uchun kerak.
Ijtimoiy tarmoqlarda maqsadli auditoriyani qidiradi. reklamalar mahsulotga qiziqadiganlarga ko’rsatilishi uchun reklamalarni sozlashi kerak. Bu oson ish emas — maqsad uchun juda ko’p turli xil vositalar mavjud.
MA-ni topishning ba’zi usullari:
- Parsing — avtomatlashtirilgan ma’lumot to’plashdan foydalaning. Uning yordami bilan u turli xil auditoriyalarning foydalanuvchi profillarini tanlashi mumkin: masalan, tematik guruhdagi postlarga haftasiga kamida uch marta sharh beradiganlar.
- Raqobatchilarning obunachilariga reklama ko’rsatishni sozlang. Buning uchun siz bir xil maqsadli auditoriyaga yo’naltirilgan raqobatchilar guruhlari ro’yxatini to’plashingiz kerak.
- Demografik xususiyatlardan foydalaning-yoshi, jinsi, yashash joyi. Agar u turli xil odamlar foydalanadigan mahsulotni targ’ib qilsa, masalan, gullarni etkazib berish yoki sushi — bar kabi bunday keng sozlamalarni qo’llaydi.
Reklama kampaniyasi uchun ijodiy narsala yaratadi. Ijtimoiy tarmoqlarda juda ko’p turli xil reklama formatlari mavjud-faqat Vkontakte-da ularning to’qqiztasi mavjud. Ulardan vazifani yaxshiroq bajara oladiganlarni tanlash kerak. Buning uchun u formatlar qanday ishlashini va ular qanday natijalarga olib kelishi mumkinligini tushunishi kerak.
Tanlangan reklama formatlari uchun matn va vizual tasvirlar yoki videolar tayyorlanishi kerak. Ular qanday bo’lishi kerakligi kompaniya, mahsulot va reklama maqsadlariga bog’liq.
Masalan, targetolog brend hamjamiyatini reklama qilishi kerak-keyin u “tone of voice“ga rioya qilgan holda ijod qiladi. Bunday ijodlar nafaqat odamlarni jamiyatga olib keladi, balki brend xabardorligini ham oshiradi. Impulsli talab tovarlari uchun ko’proq trafik olish uchun provokatsion ijodiy bo’lishi mumkin.
Reklama samaradorligini tahlil qiladi. Reklama kabinetidagi statistikani o’rganadi-turli xil reklamalarning CTR-larini, bosish va namoyish qilish narxini, abonentni jalb qilish yoki sotish narxini, bosish va taassurotlar sonini baholaydi. Ushbu ko’rsatkichlar qaysi kampaniyalar va reklamalar natija berishini va qaysi biri yo’qligini tushunishga imkon beradi.
Shuningdek, reklamadan kelgan foydalanuvchilarning veb-saytidagi xatti-harakatlarini o’rganadi. Buning uchun u Yandex Metrica va Google Analytics tahlil xizmatlaridan foydalanadi. Ularda u, masalan, odamlar qancha sahifaga tashrif buyurganini, ularga qanday harakatlar qilganini, foydalanuvchilarning qaysi qismi buyurtma berganini ko’rib chiqadi. Bu reklama foyda keltiradimi yoki qaysi kampaniya yaxshiroq to’lashini tushunishga yordam beradi.
Reklama kampaniyalarini optimallashtiradi. Reklama samaradorligini oshirishga qaratilgan farazlarni ilgari suradi va sinovdan o’tkazadi. Masalan, bosish va sotish narxini pasaytirish, bir xil byudj bilan ko’proq o’tish, abonentga konversiyani oshirish.
Buning uchun u yangi reklama kampaniyalarini boshlaydi, ijodkorlarni yaratadi va sinovdan o’tkazadi, reklama sozlamalarini o’zgartiradi, samarasiz reklamalarni o’chiradi. Yaxshi natija bilan ijodkorlarga ko’proq pul sarflanishi uchun byudjetni taqsimlaydi. Bundan tashqari, u yangi auditoriyalarni sinovdan o’tkazadi — mahsulotga yana kim qiziqishi mumkinligini taxmin qiladi va bu odamlarga qaratilgan kampaniyalarni yaratadi.
Keling, ishni misol sifatida ko’rib chiqaylik. Nina Matveeva Sankt-Peterburgda fitness studiyasini targ’ib qildi. Reklama samarali bo’lishi uchun biz avval VKontakte-dagi biznes guruhini yakunladik: men muqovani yangiladim, vidjetlar va menyularni qo’shdim, xizmatlarni batafsil bayon qildim.
Shuningdek, ular fitness studiyasining raqobatchilarini, yaqin atrofdagi barcha LCD-larni va ushbu LCD-larning aholisini o’z ichiga olgan jamoalarni topdilar va tahlil qildilar.
Fitness studiyasida maqsadli auditoriyaning bir nechta segmentlari mavjud deb taxmin qilingan:
- Allaqachon sport bilan shug’ullanadigan erkaklar va ayollar;
- Kilogramm berishni yoki aksincha, vazn olishni istaganlar;
- Yozgacha shakllanishni istaganlar;
- Tanani avvalgi ko’rinishiga qaytarishi, diastazni olib tashlashi va odatdagidan chiqib ketishi kerak bo’lgan yosh onalar;
- Sog’lom, baquvvat va yosh bo’lishni xohlaydigan 40 yoshdan oshgan erkaklar va ayollar;
- Sinflarning guruh shakllarini yaxshi ko’radigan qizlar va ayollar;
- Bolalar salomatligi haqida qayg’uradigan 11 yoshdan oshgan bolalar va o’smirlarning onalari.
- Ushbu auditoriyani ijtimoiy tarmoqda topish uchun tahlilchilardan foydalanilgan va 2,5 km masofada yashovchi raqobatchilar guruhlarining obunachilariga reklama o’rnatgan.fitness studiyasidan. Har bir segment uchun ijodkorlar yaratildi-masalan, LCD aholisiga murojaat qilgan reklamalar va fitnes studiyasining atmosferasini aks ettiruvchi video postlar.
Asosiy ko’nikmalar
Soft skills
Analitik fikrlash. Ko’pincha auditoriyani segmentlarga ajratadi, gipotezalarni sinab ko’radi, reklamalarni tahlil qiladi va optimallashtiradi.
Ijodkorlik. Maqsadga erishish uchun siz nafaqat kampaniyani to’g’ri sozlashingiz, balki jozibali va noyob reklamalarni ham tayyorlashingiz kerak.
Jamoa ko’nikmalari. Ko’pincha Kopirayter, SMM va dizaynerlar bilan birgalikda ishlaydi. O’z g’oyalaringizni hamkasblaringizga etkazish, munozaralarda qatnashish, fikr-mulohazalarni bildirish va qabul qilish juda muhimdir.
Ehtiyotkorlik. Brifing, media-reja, reklama kabineti yoki reklamadagi har qanday xato reklama kampaniyasining borishini murakkablashtirishi mumkin.
Stressga chidamlilik. Reklama tizimlari buziladi, foydalanuvchilarning xatti-harakatlariga sezilarli ta’sir ko’rsatadigan omillar paydo bo’ladi, reklamalarni moderatsiya qilishning yangi qonunlari va qoidalari joriy etiladi. Shuning uchun har qanday kutilmagan vaziyatlarga tayyor bo’lish va yangi sharoitlarga tezda moslashish muhimdir.
Hard skills
Reklama kabinetlarini bilish. Har bir ijtimoiy tarmoq interfeyslarni, formatlarni va maqsadli reklamalarni sozlash imkoniyatlarini taklif etadi. MyTarget bilan ishlash ko’nikmalari Telegramda samarali reklamalarni ishga tushirishga yordam bermaydi-va aksincha. Shuning uchun ular 1 yoki 2 ta saytga ixtisoslashgan.
Parserlar bilan ishlash qobiliyati. Foydalanuvchi asosiy parametrlar bo’yicha tezda to’plash uchun maqsadli mutaxassislar maxsus vositalar — tahlilchilardan foydalanadilar. Ular avtomatik ravishda ijtimoiy tarmoqlardagi sahifalardan o’tadi va faylga mos foydalanuvchilar ro’yxatini saqlaydi.
Avtomatlashtirish xizmatlariga egalik qilish. Ish beruvchilar, ayniqsa reklama agentliklari, odam allaqachon maxsus xizmatlar yordamida muntazam operatsiyalarni avtomatlashtirishni bilishini kutishadi. Masalan, promopult-ning yagona kabinetidan turli xil ijtimoiy tarmoqlardagi kampaniyalarni boshqarish yoki reklamalarni ommaviy ravishda tahrirlash va auditoriyani avtomatik ravishda segmentlash.
Veb-tahlil tizimlarini bilish. Maqsad-foydalanuvchini konvertatsiya qilinadigan saytga jalb qilish. Shuning uchun maxsus. Google Analytics va Yandex metrics-da maqsadlarni belgilash va statistikani tahlil qilish imkoniyatiga ega bo’lishi kerak. Shuningdek, reklama tizimlarining hisoblagichlari va piksellarini saytga qanday o’rnatishni yoki ularni o’rnatish uchun ishlab chiquvchiga texnik topshiriqni qanday yozishni tushuning.
Jadval hujjatlari bilan ishlash qobiliyati. Reklama kampaniyalari ma’lumotlari ko’pincha Excel yoki Google Sheets-ga yuklanadi. Men ularni qanday qilib qulay formatga aylantirishni va dasturlarning imkoniyatlaridan foydalangan holda tahlil qilishni tushunishim kerak.
Reklama matnlarini tuzish. Ko’pgina kompaniyalarda ular mustaqil ravishda ijod qiladilar. Ish haqi va martaba o’sishi ham kopirayterlik mahoratiga bog’liq bo’lishi mumkin. Shuning uchun sotiladigan matnlarning tuzilishini bilish, to’g’ri yozish, jumlani aniq ifoda eta olish va ovoz ohangiga kirish juda muhimdir.
A / B sinovlari. Kampaniyalar yaxshi natijalarga erishish uchun siz gipotezalarni muntazam ravishda tekshirib turishingiz, muvaffaqiyatsiz reklama variantlarini va maqsadli auditoriya parametrlarini kesib tashlashingiz kerak.
Rivojlanish tendentsiyalari
Tez o’zgaruvchan bozor qoidalarni belgilaydi va 2024 yilda mutlaqo yangi maqsadli tendentsiyalar kutilmoqda. Ularning eng istiqbollilarini qisqacha ko’rib chiqing.
1. Kompyuter texnologiyalaridan foydalanish. Internetda reklamalarni sozlash va boshqarishning ba’zi avtomatlashtirilgan jarayonlari allaqachon kuzatilmoqda. Ushbu jarayonlar tez sur’atlar bilan o’sib boradi va sotuvchilar allaqachon o’z ishlarini sezilarli darajada osonlashtiradigan ba’zi vositalardan foydalanmoqdalar. Bunday vositalarga kalit so’z analizatorlari, reklama dizaynerlari va kampaniyani rejalashtirish vositalari kiradi.
2. AI va mashinani o’rganishdan foydalanish. Algoritmlar matn, rasm yoki videoni tarkibini baholash uchun qanday skanerlashni tushunadi. AI yordamida ko’proq kalit so’zlarni olishingiz mumkin. Mutaxassislarning ta’kidlashicha, aqlli algoritmlar reklama kampaniyalarini kengaytirishga va bosish uchun to’lanadigan reklamalardan tezroq daromad olishga yordam beradi.
3. Yangi marketing kanallarini yaratish. Mutaxassislarning fikriga ko’ra, yaxshi mutaxassis o’z mijozlariga tarqatish kanallarini diversifikatsiya qilish va kengaytirishga yordam berishi kerak. Maqsadli reklama faqat kompleks yondashuv bilan muvaffaqiyatli bo’ladi. Va shuning uchun bugungi kunda faqat bitta marketing vositasidan foydalanish muhim emas.
Bu e’tiborga olish kerak bo’lgan tendentsiyalarning faqat kichik bir qismi. Va yuqori darajadagi mutaxassis bo’lib qolish uchun siz o’z mahoratingizni oshirib, yangi narsalarni o’rganishingiz kerak bo’ladi. Bu nafaqat texnik, balki taktika va strategiya bo’yicha mutaxassis. Endi siz noyob savdo takliflarini qanday yaratishni, savdo voronkalarini sozlashni, aniq loyiha vositalarini tanlashni, tahlil ma’lumotlarini sharhlashni, taxminlar qilishni va ochilish sahifalarining sifatini tekshirishni bilishingiz kerak.
Kasbning ijobiy va salbiy tomonlari
Talab va kasbga tezkor kirish. Internet-savdoning rivojlanishi bilan kasb havas qilsa arziydigan mashhurlikka erishdi: hech bir biznes bunday mutaxassissiz ishlamaydi. Shu bilan birga, siz tezda targetologga aylanishingiz mumkin — masalan, bir necha oy ichida ixtisoslashtirilgan kurslarni o’ting.
Ko’p qirrali va keng doiradagi aloqalar. Kasb asoslarini o’zlashtirgandan so’ng, u har qanday biznes bilan ishlashi mumkin. Albatta, ixtisosga ega bo’lish yaxshi, chunki siz bozorni qanchalik yaxshi bilsangiz, mutaxassis sifatida shunchalik yaxshi bo’lasiz, ammo siz tezda joyni tushunishingiz mumkin. Va har bir yangi loyiha kelajakda foydali bo’lishi mumkin bo’lgan aloqa bazasini kengaytirishdir.
Masofadan va freelancer sifatida ishlash qobiliyati. Targetolog xodim sifatida va mustaqil ravishda ishlashi mumkin. Ikkinchi holda, u yuklab olishni o’zi tartibga soladi, loyihalarni o’zi tanlaydi va dunyoning istalgan burchagidan ishlashi mumkin — sizga faqat Internet va noutbuk kerak bo’ladi.
Ijodiy ish. Ishda juda ko’p texnik fikrlar mavjud, ammo ijodkorlik uchun ham joy bor. Har bir yangi loyiha boshqalarga o’xshamaydi, siz ijodkorlarni o’ylab topishingiz va boshlashingiz, vazifalar uchun eng yaxshi echimlarni izlashingiz kerak.
Ishda kamroq salbiy tomonlar mavjud, ammo ularsiz ham bo’lmaydi. Boshida qiyin bo’lishi mumkin-fikr-mulohazalarni olish uchun portfelni ishlab chiqish va ba’zida kam ish haqi bilan ishlash kerak. Shuningdek, siz doimo platformalardagi o’zgarishlar va ijtimoiy tarmoqlardagi yangiliklardan xabardor bo’lishingiz va bozorda raqobatbardosh bo’lish uchun o’z mahoratingizni oshirishingiz kerak.
Qanday qilib targeting bo’yicha mutaxassis bo’lish mumkin?
Kasbni o’zlashtirish uchun bir nechta sohalarni o’rganing:
1. Marketing va reklama asoslari. Asosiy tushunchalarni tushunish, maqsadli auditoriyani va uning ehtiyojlarini tushunishni o’rganish.
2. Reklama platformalari. Maqsadli reklamalarni joylashtirish uchun asosiy platformalarning asosiy funktsiyalari va imkoniyatlarini o’rganing.
3. Tahlil qilish uchun asosiy ko’rsatkichlar: qamrov, konversiya, bosish narxi va boshqalar,reklama kampaniyalarining samaradorligini baholash va strategiyani tezda tuzatish uchun tahlil asoslarini o’rganing.
4. Mashq qiling va tajriba qiling. Vazifalaringiz uchun eng muvaffaqiyatli echimlarni topish uchun turli xil reklama kampaniyalari va reklama variantlarini yarating va sinab ko’ring.
5. Ko’nikma va bilimlarni rivojlantirish. Professional sohadagi yangilanishlar va yangi imkoniyatlarni kuzatib boring, dolzarb tendentsiyalar va texnologiyalardan xabardor bo’lish uchun vebinarlarda ishtirok eting.
6. Hamkasblar va sheriklar bilan muloqot qilish. Maqsadli reklama va marketing bo’yicha boshqa mutaxassislar bilan aloqa o’rnatish, tajriba va bilim almashish, muvaffaqiyatli holatlar va muammolarni muhokama qilish. ijtimoiy tarmoqlardagi ixtisoslashgan jamoalarda munosib jamoani topishingiz mumkin.
Yangi boshlanuvchilarning xatolari
Eng keng tarqalgan xatolar:
- Kam faollik. Birinchi mijozlarni topish har doim qiyin. Iloji boricha ko’proq arizalarni yuboring va loyihalarga javob bering, muhokamaga kiring. Faoliyat va qiziqishni ko’rsatish kerak.
- Portfelning etishmasligi. Hech bo’lmaganda minimal portfel yarating. Agar to’ldirish uchun hech narsa bo’lmasa, tajriba uchun hamkorlikni taklif qiladigan arizalarga javob bering. Bunday holda siz o’z mahoratingizni oshirishingiz va kelajakdagi mijozlarga haqiqiy loyihalar haqida ma’lumot berishingiz mumkin.
- O’qishni tugatish. Ko’pchilik, mijozlar bazasini to’plashlari bilanoq, dolzarb ma’lumotlarni o’rganishni to’xtatadilar va o’sish ustida ishlamaydilar. Bu ish sifatining pasayishiga olib keladi va mijozlar asta-sekin boshqa ijrochilarga murojaat qilishadi.
Malaka darajasi bo’yicha gradatsiya
- Junior — bir nechta holatlarga ega bo’lgan yangi boshlovchi ijodiy namoyishni mustaqil ravishda sozlashi va sozlashi mumkin, ammo uning tajribasi reklama kampaniyalarining samaradorligini to’liq tahlil qilish uchun etarli emas.
- Middle — texnik vazifalarga qo’shimcha ravishda marketing vazifalarini mustaqil ravishda bajarishi mumkin bo’lgan portfelga ega mutaxassis, shu jumladan biznesning turli sohalari uchun kampaniya strategiyalarini qurish va amalga oshirish.
- Senior — ijtimoiy tarmoqlarda ko’plab pullik reklama vositalariga ega bo’lgan va turli platformalarda ijodkorlarni samarali sozlashni biladigan tajribali.
“Senyor” ning maqsadi maksimal daromadni ta’minlash, shu bilan birga uning xarajatlarini minimallashtirishdir. Ish tajribasi va ishi bo’lmagan sohada yangi boshlanuvchilar ko’pincha ustoz rahbarligida ishlaydi. Daromad cheklovlarga ega emas, chunki u odatdagi texnik vazifalarni bajaradigan yordamchilarning yordamiga murojaat qilib, ko’plab yirik loyihalarni boshqarishi mumkin. Katta miqdordagi freelancing.
Ularning daromadlari qanday bo’lishini o’zlari aniqlaydilar. Biroq, munosib foyda olish uchun siz doimiy ravishda o’rganishingiz va mijozlarni mustaqil ravishda izlashingiz kerak. Loyiha narxiga kelsak, hech qanday cheklovlar yo’q — bu har bir loyiha uchun oyiga 50-dollar yoki 1000-dollar bo’lishi mumkin. Reklama uchun byudjet miqdori hisobga olinmaydi va individual ravishda mijoz bilan kelishilgan.
Kasbning qanday tuzoqlari bor?
Hamma narsa shunchalik qizg’ish bo’lishi mumkin emas, har bir kasbning kamchiliklari bor.
1) Bu freelancing. Ya’ni, har bir karta uchun barqaror ish haqi va shanba-yakshanba dam olish kunlari bu variant emas. Bu erda siz kamroq ishlashingiz va ko’proq dam olishingiz mumkin. Ammo shunday bo’ladiki, mijozlar ketishdi va bir necha hafta davomida buyurtmalarni izlashga to’g’ri keladi.
Boshqa tomondan … mijoz bilan ishlashning o’rtacha davri 6-8 oyni tashkil etadi, ya’ni hech kim daromad-xarajatlarni rejalashtirishni bekor qilmagan.
2) Shaxsiy javobgarlik. “Vladimir jadvalni o’chirib tashlagan, men bunga hech qanday aloqasi yo’q”deb ayta olmaysiz. Siz loyihani boshqarasiz va natija uchun javobgarsiz.
Boshqa tomondan. Aytaylik, shuning uchun men bu kasbni yaxshi ko’raman. Men natija yaratayotganimni yaxshi ko’raman va mavhum narsa uchun emas, balki buning uchun pul to’layman.
3) Millioner bo’lmasysiz. Siz o’zingiz uchun ishlayotgan bo’lsangiz ham, bu hali ham biznes emas. Shuning uchun, agar siz millionlab pul ishlashni istasangiz, kompaniyalarning aktsiyalarini olishingiz yoki o’zingiz yaratishingiz kerak.
Boshqa tomondan … har doim agentlik yaratishi yoki model reklama asosida quriladigan biznesni boshlashi mumkin. Va Agar siz Facebook/Instagram-da samarali reklama yaratishni bilsangiz, loyiha tezda ko’tariladi.
Biz sizni ishingizni o’zgartirishga yoki yangi narsaga ko’tarilishga chaqirmaymiz. Men dunyo o’zgarayotganini va biz u bilan o’zgarayotganimizni bilishga chaqiraman, shuning uchun o’ylash uchun sabab bor.
Kitoblar
- “Ijtimoiy media marketingi. Faqat asosiy narsa haqida“. Jeyson Falls, Erik Dekersning
- “Targetolog masofaviy kasb sifatida. Kasbni noldan rivojlantirish bo’yicha seminar ” Anastasiya Lushnikova.
- “Maqsadli reklama“. Sergey Shcherbakovning.
- “Ijtimoiy tarmoqlarda target reklama“. Rustam Nazipovning to’liq qo’llanmasi.
- “VKontakte-da biznesni rivojlantirish “. Dmitriy Rumyantsevning tizimli yondashuvi.
- “Reklama to’g’risida“. Devid Ogilvining
- “Internet-marketing va raqamli strategiyalar. Samarali foydalanish tamoyillari”
- “Yozing, qisqartiring. Kuchli matnni qanday yaratish kerak“. Maksim Ilyaxov va Lyudmila Sarychevaning