ASO “App Store optimization” so’zining qisqartmasi. Birinchi mutaxassislar App Store uchun optimallashtirishga e’tibor qaratdilar, chunki foydalanuvchilar ko’pincha ularda ilovalar va qo’shimcha mahsulotlarni sotib olishadi. Endi ular Google Play, Huawei App, Gallery yoki GalaxyStore kabi barcha do’konlar bilan ishlaydi.
📝 Asosiy vazifalar
SEO va ASO mutaxassislarining vazifalari o’xshash. Birinchisi qidiruv tizimlarida, ikkinchisi — ilovalarda targ’ib qilinadi. Vazifa yuklab olishlar sonini ko’paytirish va foydalanuvchini jalb qilish xarajatlarini kamaytirishdir.
❓Nima qiladi:
- Rivojlanish strategiyasini ishlab chiqadi, o’sish gipotezalarini shakllantiradi va ularni sinovdan o’tkazadi. Sharhlar va reytinglar bilan ishlaydi, foydalanuvchilarning fikr-mulohazalarini o’rganadi, javoblarni yozadi.
- Kartani optimallashtiradi. Matnni optimallashtirish doirasida u semantik yadroni shakllantiradi va kalit so’zlarni tanlaydi, ism va tavsifni shakllantiradi. Vizual optimallashtirish piktogramma, skrinshot va videolarni tanlashni o’z ichiga oladi.
- Tarkib bo’yicha texnik vazifalarni shakllantiradi. Kopirayterlar, dizaynerlar, animatorlar va tarjimonlarga ilova sahifasi uchun kontent yaratish va ularni turli mamlakatlar uchun mahalliylashtirishga yordam beradigan qiyinchiliklar tug’diradi.
- Yangi foydalanuvchilarni jalb qiladi. Foydalanuvchilarning turli segmentlari uchun moslashtirilgan ilova sahifalarini ishlab chiqadi va sozlaydi. In-app/liveops tadbirlari-aktsiyalar va yangilanishlarni ishga tushiradi. Fichering uchun arizalar tuzadi-ilovalarning tematik to’plamlariga kirish.
- A / B testini o’tkazadi. Piktogramma, tavsif va boshqa tarkibning turli xil variantlarini sinab ko’radi, ushbu o’zgarishlar konversiyaga qanday ta’sir qilishini tahlil qiladi. Raqobat strategiyalarini, shu jumladan semantika va vizual echimlarni o’rganadi.
- ASO ko’rsatkichlarini tahlil qiladi va samaradorlikni oshirish uchun ishlaydi. Ilovalar uchun asosiy ko’rsatkichlar-reyting, o’rnatish va sotib olishga o’tkazish, foydalanuvchi faoliyati, mijozning umr bo’yi qiymati va foydalanuvchini jalb qilish qiymati.
- Mobil ilovalar do’konlarida pullik reklamalarni ishga tushiradi. Ba’zi kompaniyalar ASO / ASA mutaxassisini talab qilishlarini ta’kidlaydilar. ASA (Apple Search Ads) — bu App Store ichidagi pullik reklama.
Asosiy ko’nikmalar
⚙️ Soft skills
- Analitik qobiliyat. U katta hajmdagi ma’lumotlar bilan ishlashga, sabab-oqibat munosabatlarini aniqlashga qodir. Muvaffaqiyatsizlik yoki muvaffaqiyat sabablarini tushunadi va qarorlarni asoslaydi.
- Ijodkorlik. Gipotezalarni shakllantirishga va foydalanuvchilarni jalb qiladigan tarkib uchun g’oyalarni yaratishga qodir.
- Tez o’rganish qobiliyati. Yangi ASO vositalari, do’konlarning talablari to’g’risida ma’lumotni mustaqil ravishda topishi va o’rganishi, joriy texnika va tendentsiyalarni kuzatishi mumkin.
- Boshqaruv. Kopirayterlar va dizaynerlar uchun vazifani aniq va aniq belgilashga, shuningdek uning bajarilishini nazorat qilishga qodir.
- Ingliz tili. Intermediate darajasida tilni biladi. Bu boshqa mamlakatlar uchun ilovalar bilan ishlashda Metama’lumotlarni to’ldirish, moderatorlar va texnik yordam bilan aloqa qilish uchun kerak.
💪 Hard skills
- Instrumentlani ishlatishi bilish. Bular kalit so’zlarni tanlash, fikr-mulohazalarni kuzatish va raqobatchilarning faoliyati uchun xizmatlar-MobileAction, AppMagic, Semrush, Sensor Tower. Ular sizga mutaxassisning ishini tezlashtirish va samaradorlikni oshirishga imkon beradi.
- Turli platformalarda ishlab chiquvchi konsol bilan ishlash qobiliyati: App Store Connect, Google Play Dev Console va boshqalar.
- A / B sinovlari uchun vositalarga ega bo’lish. Masalan, Splitmetrics, Amazon Insights, Optimize.
- Tahlil tizimlari bilan ishlash tajribasi. Bular App Annie, AppsFlyer, Appmetrica xizmatlari.
- Marketing, reklama va SMM asoslarini bilish. Ular reklama ijodkorligi va ijtimoiy tarmoqlarda reklama qilishda yordam beradi.
💻 Qanday qilib ASO mutaxassisi bo’lish mumkin?
Ko’pincha ular:
- Ilgari web-saytlarni reklama qilish bilan shug’ullangan SEO mutaxassislari;
- Reklama va marketing bo’yicha ixtisoslashgan menejerlar.
Stajyor yoki jun pozitsiyasida ishlashni boshlash uchun dastur do’konlarining ishlashi haqida asosiy bilimlarga ega bo’lish kifoya. Ba’zi ish beruvchilar stajyorlarni jamoa ichida mustaqil ravishda o’qitadilar.
Kurslarda o’qish ishga joylashish imkoniyatini oshirish. Tajribasiz yangi boshlanuvchilar uchun matn va vizual optimallashtirish asoslarini o’rgatadigan asosiy dasturlar mos keladi. Chuqurroq kurslar internetni targ’ib qilish bo’yicha asosiy bilimlarga ega bo’lgan talabalar uchun foydali bo’ladi.
Ish samaradorligi ko’rsatkichlari
Ish samaradorligi ko’rsatkichlariga quyidagilar kiradi.
- Yuklashlar soni. Ish samaradorligining asosiy ko’rsatkichi-bu ilovalar do’konidan yuklab olishlar soni.
- Reyting. Ilova reytingi ham ish samaradorligining muhim ko’rsatkichidir. Reyting qanchalik yuqori bo’lsa, foydalanuvchilar dasturni shunchalik ko’p yuklab olishadi.
- O’rnatish soni. O’rnatish soni ish samaradorligining yana bir muhim ko’rsatkichidir.
- Sharhlar va reytinglar soni. Ijobiy sharhlar soni va foydalanuvchilarning yuqori baholari ham ish samaradorligining ko’rsatkichidir.
- Yuklab olish uchun konversiya. Bu dastur do’konida uning tavsifini ko’rgandan so’ng dasturni yuklab olgan foydalanuvchilarning%. Konvertatsiya qanchalik yuqori bo’lsa, ish shunchalik samarali bo’ladi.
🎓 Kasbni qaerdan o’rganish kerak?
Bu mobil ilovalarga qiziqqan va ularning yuz foiz rivojlanishiga bevosita ta’sir ko’rsatmoqchi bo’lganlar uchun kasb. Nazariy bazani amalda mustahkamlash va kelajakda ushbu sohada rivojlanish uchun junior pozitsiyasidan boshlash juda oddiy, asosiysi o’rganish va rivojlanish istagi.
Endi bozorda kerakli ko’nikmalarni o’rgatadigan turli xil maktablar mavjud. Bundan tashqari, o’z-o’zini rivojlantirish juda muhim, chunki har kuni minglab ilovalar kosmik tezlikda paydo bo’ladi, bozor moslashadi va bozorlarda indeksatsiya yondashuvi o’zgaradi.
🛠️ Sevimli ASO vositalari va bloglari
- AppTweak — ajoyib analitikaga ega bo’lgan eng sevimli vositam. Semantik yadroni tuzish, raqobatchilarni kuzatish, test vaqtlari va yangilanishlar uchun ajoyib.
- Sensor Tower — kuchli analitik marketing vositasi.
- App Annie — ushbu platformada (bepul versiya) kunlik reytinglarni, shuningdek, yaxshi dastur qidiruv tizimini kuzatib borish qulay.
- ASO Tool Box extension by Store Maven — iOS va Google Play-dagi dasturlar do’koni VPN-ga ega bo’lmagan turli xil joylarda qanday ko’rinishini ko’rishga yordam beradi.
- Search Ads Keywords Popularity Checker extension — qidiruv reklama panelini qoldirmasdan App Store kalit so’zlarining mashhurligini tekshirish uchun ajoyib vosita.
- Phiture ASO Stack — o’z sohangizdagi eng zo’r, sanoatdagi so’nggi yangiliklar va yangilanishlarni o’qib, ish kuningizni boshlash juda yaxshi. Shuningdek, ularda Slack-da ASO jamoasi mavjud bo’lib, u erda hamfikr odamlar bilan so’nggi yangiliklar/holatlar/savollarni muhokama qilish mumkin.