- Ish biznes va savdoga qanday ta’sir qiladi?
- Asosiy vazifalar
- Asosiy ko’nikmalar
- Xizmatlarning darajasi va sifatini qanday baholash mumkin?
- Ishning afzalliklari va kamchiliklari
- Qanday qilib SMM mutaxassisi bo’lish mumkin?
- Yangi boshlanuvchilar uchun tavsiyalar
- Freelancer uchun mijozlarni qanday qidirish kerak?
- FAQ
SMM menejeri (ijtimoiy Media Marketing menejeri) — bu ijtimoiy tarmoqlarda brendlar va mahsulotlarni reklama qilish bilan shug’ullanadigan mutaxassis: FB, Telegram, YouTube, TikTok, Twitter va boshqalar.
Ijtimoiy tarmoqlarda kompaniyalarning sahifalarini yuritish uchun javobgardir: tarkibni joylashtiradi, abonentlar bilan muloqot qiladi. Shuningdek, u maqsadli reklamalarni ishga tushiradi, tahlil ko’rsatkichlarini kuzatib boradi, ijtimoiy tarmoqlar orqali biznesni rivojlantirish strategiyasini ishlab chiqadi.
Ish biznes va savdoga qanday ta’sir qiladi?
Mutaxassis marketingning barcha vazifalarini qoplash uchun zarur bo’lgan vazifalarning bir qismini bajarishini tushunishingiz kerak. Bugungi kunda olingan ijtimoiy signallar biznesni targ’ib qilishda standart tabiiy havolalardan kam ahamiyatga ega emas.
Agar SMM mutaxassisi kimligi oddiy so’zlar bilan aniq bo’lsa, unda siz ijtimoiy tarmoqlarning imkoniyatlarini tahlil qilishingiz kerak:
Xabardorlikni oshirish. Har bir ijtimoiy tarmoq qisman kesishgan foydalanuvchi bazasiga ega. Shu sababli, maqsadli reklama, korporativ sahifani yuritish, tematik munozaralarda qatnashish odamlarga hatto yangi brendni ham tanib olish oson bo’lgan brend sifatida qabul qilishga imkon beradi, ya’ni mijozlar mashhurligi tufayli ishonishni boshlaydilar.
Obro’ – e’tiborni boshqarish va imidj yaratish. Rasmiy sahifadagi SMM menejeri o’zini yumshoq tutganda, foydalanuvchilar ushbu xatti-harakatlar bilan brendni bog’lashadi.
Salbiy sharhlar bilan ishlash. Ijtimoiy tarmoqlar fikrlar va his-tuyg’ularni ifoda etish vositasidir, bu erda ham sharh qoldirish oson, shu jumladan salbiy. SMM xodimi bunday markerlarga javob berishi kerak.
Agar salbiy kayfiyat paydo bo’lsa, u mijozga muammoni hal qilishda yordam berishi yoki bunday vaziyat qoidalardan istisno ekanligiga ishonch hosil qilishi kerak va kompaniya saflarida tekshiruv o’tkaziladi. Bunday murojaatlardan biri xizmatni yoki sotib olingan mahsulotni yoqtirmagan mijozning fikrini o’zgartirishi mumkin.
Fikr-mulohaza. Ijtimoiy tarmoq-bu mijozning kompaniya bilan to’g’ridan-to’g’ri aloqa qilish usuli. Masalan, agar mahsulot belgilangan muddatda etkazib berilmasa va saytni qo’llab-quvvatlash javob bermasa, u kompaniyaning ijtimoiy sahifalariga boradi. Bu erda SMM menejeri olingan so’rovni qisqa vaqt ichida qayta ishlashi va so’rovga teskari javob berishi kerak.
Bunday ishning misoli Starbucks qahvaxonalari tarmog’idir, agar siz kompaniyaning twitter-dagi akkauntida buyurtmaning kechikishi to’g’risida xabar qoldirsangiz, u holda ma’lumot darhol buyurtma tayyorlanadigan joy ma’muriyatiga etib boradi.
Qaytish bilan ko’p miqdordagi material biznesning tabiiy rivojlanishiga olib keladi, ammo bunday sxemani faqat ijtimoiy tarmoqlarda yuzini namoyish etadigan kompaniya bilan birga o’sishga tayyor bo’lgan qobiliyatli menejer qurishi mumkin.
Asosiy vazifalar
U ishlayotgan kompaniyaning hajmiga va uning maqsadlariga bog’liq. Katta tashkilotda bunday mutaxassis marketing bo’yicha direktorga hisobot beradi va ijtimoiy tarmoqlarda reklama qilish uchun marketing strategiyasini ishlab chiqishda ishtirok etadi, hisoblarni yuritish uchun javobgardir.
Kichik kompaniyalarda u qo’shimcha ravishda targetolog, dizayner, jamoa menejeri vazifalarini bajarishi mumkin.
SMM mutaxassisining asosiy xususiyatlari:
- Ijtimoiy tarmoqlarda reklama strategiyasini ishlab chiqadi. Mijozning mahsulotini tahlil qiladi, maqsadli auditoriyani, uning manfaatlarini, xatti-harakatlarini o’rganadi. Raqobatchilarni baholaydi. Strategiyani amalga oshirish uchun ustuvor saytlarni tanlaydi. Agentlikda bu vazifa odatda bo’lim boshlig’iga yuklanadi va oddiy SMM-schik tayyor strategiyaga rioya qilgan holda ijtimoiy tarmoqlarda mijozlar hisoblarini yuritadi.
- Kontent rejasini tuzadi. Qaysi tarkibni va qaysi saytda nashr etilishini aniqlaydi.
- Platformalarda kontent yaratadi va joylashtiradi. U ijtimoiy tarmoqlar uchun tarkibni o’zi yaratishi yoki TK-ni kopirayterlar (matnlar uchun) va dizaynerlarga (fotosurat, video, hikoya) berishi mumkin. Shuningdek, u tarkibni turli saytlarga ularning xususiyatlarini hisobga olgan holda moslashtirish bilan shug’ullanadi.
- Tomoshabinlar bilan muloqot qiladi. SMM-chi ijtimoiy tarmoqlardagi obunachilar bilan o’zaro aloqada: to’g’ridan-to’g’ri sharhlar va xabarlarga javob beradi. Qamrov va faollikni oshirish uchun munozarani boshlaydi. Katta kompaniyalarda bu vazifalar jamoa menejeri yoki moderator zimmasiga tushadi.
- Yangi izdoshlarni jalb qiladi. Brendning ijtimoiy tarmog’iga yangi auditoriyani jalb qilish uchun faoliyat haqida o’ylaydi. Tanlovlar, maxsus loyihalarni tashkil qiladi, boshqa jamoatchilik, bloggerlar, ta’sir o’tkazuvchilar bilan qo’shma tadbirlar to’g’risida kelishib oladi.
- Maqsadli reklamalarni ishga tushiradi. Ko’pincha bu bilan shug’ullanadi. Reklamalarni mustaqil ravishda yoki pudratchilar orqali boshqaradi.
- Turli ko’rsatkichlar asosida reklama samaradorligini tahlil qiladi: qamrov, jalb qilish, qo’rg’oshin narxi, bosish, saytga o’tish soni va boshqalar.
- Tendentsiyalarni kuzatib boradi. Ijtimoiy tarmoqlarning tendentsiyalarini kuzatib boradi, o’z strategiyasini optimallashtirish uchun raqobatchilarni tahlil qiladi.
Asosiy ko’nikmalar
Universal ko’nikmalar (soft skills)
- Ijodiy fikrlash. Ijtimoiy tarmoqlar orqali marketing maqsadlariga erishishning nostandart echimlari va yangi usullarini topish kerak.
- Rivojlangan aloqa qobiliyatlari. Ijtimoiy tarmoqlarda brend auditoriyasi bilan samarali muloqot qilish, shuningdek tashkilot ichida yoki pudratchilar bilan aloqa o’rnatish kerak.
- Tafsilotlarga e’tibor. Ijtimoiy tarmoqlar brendning yuzidir, shuning uchun kompaniyaning obro’si SMM menejerining harakatlariga bog’liq. Tarkibni yaratish va joylashtirishda barcha tafsilotlarni hisobga olish kerak: uni xatolar va adekvatlikni tekshiring, nashrlar kompaniya mijozlaridan biriga zarar etkazadimi yoki yo’qmi, kuzatib boring.
- Strategik fikrlash. Natijalarni kutish va kutilmagan vaziyatlarda qanday harakat qilishni tushunish kerak.
- Moslashuvchanlik va stressga chidamlilik. Mutaxassis tez qaror qabul qilish va hatto qiyin paytlarda ham chiqish yo’lini topish uchun o’zgaruvchan vaziyatlarga (masalan, kompaniya hisobining to’satdan taqiqlanishi, tomoshabinlarning kontentga kutilmagan munosabati va boshqalar) moslashish qobiliyatiga muhtoj.
- Ingliz tilini bilish. Ko’p tendentsiyalar g’arbdan keladi. Ingliz tilini bilish mutaxassisga chet el manbalarini o’rganish, chet ellik hamkasblarning tajribasini o’rganish va chet elda mijozlar bilan ishlash imkonini beradi.
Kasbiy ko’nikmalar (hard skills)
- Ijtimoiy media funktsiyalarini tushunish. Mutaxassis turli xil saytlarning xususiyatlarini tushunishi, asosiy funktsional imkoniyatlarni, ijtimoiy tarmoq algoritmlarining ishlash printsipini, platformalarda ishlaydigan formatlarga qo’yiladigan talablarni va taqiqlarni bilishi kerak. Siz bilishingiz kerak bo’lgan asosiy saytlarga quyidagilar kiradi: Vkontakte, Odnoklassniki, Telegram, YouTube, TikTok, Twitter, taqiqlangan Instagram* va Facebook*.
- Kopirayterlik qobiliyatlari. Tomoshabinlarni jalb qiladigan va jalb qiladigan va brendning ovoz ohangiga mos keladigan turli formatdagi (postlar, hikoyalar, reklamalar uchun) sifatli tarkibni qanday yaratishni tushunish kerak.
- Grafik va video muharrirlarida ishlash qobiliyati. Mutaxassis vizual tarkibni qanday yaratishni bilishi kerak. Bu Photoshop, Canva, Figma, Splice va boshqalar kabi dasturlarda ishlash mahoratini talab qiladi.
- Analitik vositalar bilan ishlash ko’nikmalari. Reklama samaradorligini o’lchash uchun SMM menejeri analitik vositalar bilan ishlashga qodir bo’lishi kerak: ham ijtimoiy tarmoqlarga, ham ko’p bo’lgan uchinchi tomon. Masalan, maqsadli auditoriyani tahlil qilish uchun Cerebro target va Target Hunter, tarkibni tahlil qilish uchun FeedSpy va Popsters, statistikani to’plash uchun Brand Analytics va LiveDune va boshqalar.
- Maqsadli reklama bilan ishlash qobiliyati. Mutaxassis turli maqsadlar uchun ijtimoiy tarmoqlarda reklama kampaniyalarini yaratishi va optimallashtirishi kerak: brendning mashhurligini oshirish uchun ham, mijozlarni jalb qilish va sotishni ko’paytirish uchun. SMM-schik har doim ham reklamalarni sozlash va ishga tushirish bilan shug’ullanmasa ham, u bilan ishlash qobiliyati mutaxassisga bo’lgan talabni oshiradi va unga freelancerlar uchun muhim bo’lishi mumkin bo’lgan maqsadli mutaxassis sifatida qo’shimcha pul ishlashga imkon beradi.
- Marketing asoslarini bilish. Kompaniyaning marketing muammolarini hal qiladigan samarali strategiya va tarkibni yaratish talab qilinadi.
Xizmatlarning darajasi va sifatini qanday baholash mumkin?
Tajribali odamni topish juda qiyin vazifa, chunki turli kompaniyalar uchun talablar ba’zan sezilarli darajada farq qiladi. Umuman olganda, SMM kasbiga nomzodning rezyumesini hisobga olgan holda siz quyidagilarga e’tibor berishingiz kerak:
- Holatlar. Smm chini professionalligining asosiy isboti, boshqa mutaxassislar singari, uning ishining natijalari. Shuning uchun, birinchi navbatda, ish beruvchi o’zi erishgan natijalarni baholash uchun murojaat etuvchining aniq holatlari bilan tanishishi kerak. Bu erda tegishli baholash mezonlari tarkibning sifati, strategiya va kontent rejasini tuzish savodxonligi, tahlilning aniqligi va boshqalar bo’lishi mumkin.
- Sharhlar va tavsiyalar. SMM menejerini baholashning navbatdagi muhim omili uning oldingi ish beruvchilarining sharhlari va tavsiyalari hisoblanadi. Ular, ayniqsa, turli xil mijozlar uchun dizayn vazifalarini bajaradigan mustaqil mutaxassislar uchun juda muhimdir. Shu bilan birga, bir yoki ikkita salbiy sharhlarning mavjudligi har doim ham smmshchikning professional emasligini ko’rsatmaydi, ammo monoton yaxshi tavsiyalarning ortiqcha bo’lishi shubhaga sabab bo’lishi mumkin.
- Asboblar. Bundan tashqari, nomzod bilan ishda foydalanadigan vositalar ro’yxatini topish foydali bo’ladi. Tajribali ijtimoiy media reklama mutaxassisi tarkibni yaratish va tahrirlash, ma’lumotlarni to’plash/tahlil qilish va uning ishlashi uchun muhim bo’lgan boshqa vazifalarni bajarish uchun ko’plab zamonaviy xizmatlarni biladi va ularga egalik qiladi. Agar siz barcha omillarni o’rgangan bo’lsangiz, lekin arizachiga aniq baho bera olmagan bo’lsangiz, unda sinov sizga ushbu muammoni hal qilishga yordam beradi.
Xizmatlar sifatini baholashga kelsak, ular quyidagi ko’rsatkichlar bo’yicha baholanishi kerak:
- Obunachilar soni. Ko’pgina ish beruvchilar buni eng muhim mezon deb bilishadi, ammo auditoriya hajmining o’sishi har doim ham konversiya stavkalarining oshishiga olib kelmaydi. Haqiqat shundaki, ba’zi vijdonsiz smmchilar turli xil aldash usullarini faol ravishda qo’llaydilar, shuning uchun hamjamiyat abonentlari bazasi haqiqiy manfaatdor foydalanuvchilar o’rniga botlar bilan to’ldiriladi. Shuning uchun, bu parametr, albatta, hisobga olinishi kerak, lekin faqat boshqa SMM ko’rsatkichlari bilan birgalikda.
- Qamrov. Ijtimoiy tarmoqlardagi postlarni tahlil qilishda kuzatilishi kerak bo’lgan yana bir muhim mezon. Ushbu metrik organik tarkibdagi ijtimoiy tarmoqlarda nashrni ko’rgan noyob foydalanuvchilar sonini bildiradi (maqsadli reklamalarni hisobga olmaganda). Taassurotlar sonidan farqli o’laroq, qamrov postni bir necha marta ko’rgan foydalanuvchilarni hisobga olmaganda, faqat noyob ko’rinishlarni hisobga oladi.
- Havolalarni bosish. Smmshchik ishining samaradorligining navbatdagi muhim omili-bu e’lon qilingan postlarda joylashtirilgan havolalar orqali foydalanuvchilarning o’tishlari soni. Ushbu ko’rsatkich ko’rsatkichlarining o’sishi tomoshabinlarning brendga sodiqligini oshiradi. Biroq, o’tish soni har doim ham savdo hajmining o’sishiga bevosita ta’sir qilmaydi, bu erda konversiya parametri muhimroqdir.
- Ishtirok etish. Ushbu ko’rsatkich hamjamiyat obunachilarining undagi kontent bilan qanchalik faol muloqot qilishini ko’rsatadi va ularning yoqtirishlari, repostlari, sharhlari va boshqa faoliyat ko’rinishlarini hisobga oladi. SMM ishtiroki yordamida sotuvchi auditoriyaning kompaniya mahsulotlariga qiziqish darajasini aniqlay oladi. Biroq, ba’zi sohalarda faol CA reaktsiyasi yo’qligi sababli ushbu ko’rsatkichni hisoblash qiyin bo’lishi mumkin.
Ishning afzalliklari va kamchiliklari
Pluslari:
✅ Siz ofisda ham, masofadan turib ham SMM menejeri sifatida ishlashingiz mumkin. Ikkinchi holda, bu ham moslashuvchan jadval.
✅ Siz tezda kasbni egallashingiz mumkin, siz faqat mashq qilishingiz va tendentsiyalarni kuzatishingiz kerak.
✅ Bir vaqtning o’zida bir nechta loyihalarni amalga oshirish mumkin.
✅ Ijodiy amalga oshirish: SMM-shchikning keng ko’lamli vazifalari sizga ijodiy iste’dodlaringizni ochib berish, foydali tanishlar qilish imkonini beradi.
✅ Boshqa sohaga o’tish imkoniyatlari: onlayn savdo, ommaviy axborot vositalari, Internet-marketing.
Minuslari:
❌ Tahlillarni, hisobotlarni, monitoringlarni majburiy tayyorlash bilan katta hajmdagi ishlar.
❌ Ko’pincha kompyuter monitori oldida tartibsiz ish kuni va mobil va Wi-Fi zaryadiga bog’liqlik.
❌Ko’pgina ish beruvchilar hali ham SMM menejerining vakolatlari va ushbu sohadagi mu taxassisning faoliyati to’g’risida to’liq tushunchaga ega emaslar, bu esa to’lov bo’yicha kelishmovchiliklarga olib kelishi mumkin.
❌ Tarmoq foydalanuvchilari postlar ostiga sepadigan salbiy, haqoratli sharhlar va mulohazalar.
Qanday qilib SMM mutaxassisi bo’lish mumkin?
Siz kasbga 3 yo’l bilan kelishingiz mumkin:
1. O’zingiz o’rganib. Marketing bo’yicha kitoblarni o’qing, Telegramdagi Profil kanallariga obuna bo’ling, video ma’ruzalarni tomosha qiling, bepul vebinarlarga tashrif buyuring. Ushbu usulning afzalliklari minimal moliyaviy investitsiyalar va moslashuvchan jadvallarda: siz bepul va o’z tezligingizda o’qishingiz mumkin. Ammo amaliyot va ekspert baholashsiz professional balandlikka erishish qiyin.
2. Universitetda kerakli bilim va ko’nikmalarni oling. Bu erda talabalarga barqaror nazariy asos va o’quv loyihalarida mashq qilish, o’qituvchilarning yordami va maslahatlarini olish imkoniyati beriladi. Ammo bu soha juda tez rivojlanmoqda va universitet dasturi bu o’zgarishlarga tezda moslashish uchun juda sust. Shuning uchun talaba universitetda oladigan bilimlarning bir qismi uning ishida foydali bo’lmaydi.
3. Profil kurslarini tugatish. Bu yo’lning ortiqcha tomoni. kurs dasturi bir zumda bozor talablari va yangiliklariga moslashadi. Kurs ustozlari ko’pincha o’z ishlaridan amaliy tajriba va qiziqarli holatlar bilan o’rtoqlasha oladigan amaliyotchilardir. Kurs dasturi shunday tuzilganki, talaba amaliy ko’nikmalarni rivojlantirishga maksimal vaqt ajratadi va professional SMM mutaxassisi bo’lish uchun portfelga bir nechta loyihalarni qo’shishi mumkin. Bundan tashqari, ko’plab onlayn maktablar bitiruvchilarga rezyume yaratishda, suhbatga tayyorgarlik ko’rishda va birinchi ish topishda yordam beradi.
Yangi boshlanuvchilar uchun tavsiyalar
Trening-bu xodimdan to’liq chuqurlashib va fidoyilikni talab qiladigan keng qamrovli jarayon. Ushbu mavzudan uzoq bo’lgan odamlar smmshchikning vazifasi Instagram – ga rasmlarni joylashtirish va zerikarli qiyinchiliklar bilan tomoshabinlar e’tiborini jalb qilishga harakat qilish deb o’ylashlari mumkin. Ammo, aslida, samarali ijtimoiy media marketingi yanada murakkab tushunchadir. Biz boshlang’ich menejerlar va ular bo’lishni istaganlar uchun kichik maslahatlar to’plamini tuzdik.
Biz ular bilan tanishishni taklif qilamiz:
- Strategik fikrlash. Bir necha kun ichida izdoshlar sonining ko’payishi va konversiyalarning ko’payishiga yordam beradigan “mo” jizaviy taktikalarni ” qidirmang. Ular mavjud emas. Buning o’rniga, CA-ni sinchkovlik bilan o’rganish, barcha potentsial mijozlar guruhlarini segmentlarga ajratish va ishlatilgan har bir ijtimoiy tarmoq uchun individual reklama strategiyasini ishlab chiqish yaxshiroqdir.
- Taktik harakat qiling. SMM kampaniyalarini muvaffaqiyatli amalga oshirish uchun sotuvchi o’zi tanlagan strategiyaga qat’iy e’tibor bermasligi kerak. Reklama taktikasini doimiy ravishda o’zgartirish, yangi tendentsiyalarga e’tibor qaratish va kampaniyalaringizni ularga moslashtirish samaraliroq.
- Moderatsiya qila olish. Smmshchikdan nafaqat tarkibni muntazam ravishda yaratish va nashr etish, balki doimiy ravishda auditoriya bilan muloqot qilish va kompaniya yoki brendning ijobiy qiyofasini shakllantirish talab etiladi. Bunday mutaxassis foydalanuvchilarning barcha xabarlarini (savollar, sharhlar) diqqat bilan kuzatishi va ularga tezda javob berishi kerak.
- Bloggerlar va fikr rahbarlari bilan ishlash imkoniyatiga ega bo’lish. Asosiy vazifalardan biri mashhur bloggerlar, ekspertlar va fikr rahbarlarini topish va keyin ular bilan o’zaro manfaatli hamkorlikni tashkil etishdir. Bu repostlar, ekspert postlari, qo’shma videolar va boshqalar bo’lishi mumkin.
- Dizayn asoslarini biling. Tarkibni sifatli vizualizatsiya qilish ijtimoiy tarmoqlarda muvaffaqiyatli reklama qilishning asosiy tarkibiy qismlaridan biridir. Professional smmshchiklar uzoq vaqtdan beri Google-da emas, balki fotostoklarda rasmlarni qidirmoqdalar, shuningdek PhotoShop va boshqa grafik muharrirlarda ishonchli ishlashadi.
Freelancer uchun mijozlarni qanday qidirish kerak?
SMM freelancer menejeri uchun mijozlarni topishning bir necha yo’li mavjud:
- Aloqa tarmoqlari: marketing va SMM bilan bog’liq professional tadbirlar, konferentsiyalar yoki uchrashuvlarda ishtirok eting. O’z sohangizdagi boshqa mutaxassislar bilan tanishing, aloqalarni almashtiring va xizmatlaringizni targ’ib qiling.
- Hamjamiyat bilan o’zaro aloqalar: marketing va SMM bilan bog’liq onlayn jamoalar va forumlarga qo’shiling. Munozaralarda faol ishtirok eting, boshqalarga yordam bering va ko’rinadigan mutaxassislar bo’ling. SMM yordamiga muhtoj foydalanuvchilar maslahat yoki hamkorlik takliflari uchun sizga murojaat qilishlari mumkin.
- E’lonlarni joylashtirish: xizmatlaringizni HH, Upwork, Freelancer, Fiverr va boshqalar kabi freelancing platformalariga joylashtiring. Potentsial mijozlarning e’tiborini jalb qilish uchun ish tajribasini tasvirlab bering.
- Portfolio va tavsiyalar: ijtimoiy tarmoqlar va veb-saytlarda o’tmishdagi ishlar portfelini yarating, shunda potentsial mijozlar haqiqiy yutuqlarni ko’rishlari mumkin. Mamnun mijozlardan reklamada foydalanishingiz mumkin bo’lgan ijobiy fikrlarni so’rang.
- Ijtimoiy tarmoqlardan foydalanish: bilimlarni faol ravishda namoyish eting, sohadagi foydali maslahatlar va ma’lumotlarni baham ko’ring.
- Boshqa freelancerlar va agentliklar bilan hamkorlik: sizga hamkorlikni taklif qiladigan yoki o’z mijozlariga tavsiya qiladigan boshqa freelancerlar yoki marketing agentliklari bilan aloqa o’rnating.
- Kasbiy ko’nikmalarni takomillashtirish: sohadagi bilim va ko’nikmalarni muntazam ravishda takomillashtirish. Bu kelajakdagi mijozlar uchun tajriba va jozibadorlikni oshiradi.
Mijozlarni jalb qilish uchun xizmatlaringiz uchun faol reklama qilishni unutmang va qiziqqan odamlarning so’rovlari va savollariga javob berishni unutmang. Mijozlarni topishda omad tilaymiz!
FAQ
2024 yilda SMM mutaxassisi bu?
Bu ham tizimli, ham ijodiy mutaxassis. U bir nechta tillarda ravon gapiradi va yozadi. Yaqin atrofdagi har bir kishi endi kuch, energiya va yorug’likka ega bo’lmaganda yangi g’oyalar va Ilhomlarni topadi. Doimiy ravishda rivojlanmoqda, tendentsiyalarni kuzatmoqda, yangi vositalar va ijtimoiy platformalarni o’rganmoqda. U jamoaviy o’yinchi, chunki ijtimoiy media keng qamrovli Internet marketingining bir qismidir. Va barcha ukrainlar singari, u ham tushkunlikka tushmaydi va taslim bo’lmaydi!
Brendlar / korxonalar qanday umidlarga ega?
- Faol pozitsiya, g’oyalarni kuting.
- Moslashuvchanlik va tezlik, endi voqealar va sharoitlarga darhol javob berish muhimdir.
- SMM-bu brend va maqsadli auditoriya o’rtasidagi aloqa kanali, urush paytida qadriyatlar, brend pozitsiyasi, brend qanday yordam berishi, qanday omon qolishi haqida gapirish muhimdir.
- Agar ma’lum bir brend uchun iloji bo’lsa, tashqi bozorlarga chiqishda yordam kutilmoqda.
- Etakchilarni kuting, har doim.
Tomoshabinlar fikr rahbarlariga, xususan Instagram ta’sirchanlariga qanday munosabatda bo’lishadi?
Endi tomoshabinlar uchun ta’sir o’tkazuvchi qanday qadriyatlarni efirga uzatishi, o’zini qanday tutishi, muhojirlarga yordam beradimi yoki yo’qmi muhim ahamiyatga ega. Hashamatli hayotdan asosiy e’tibor ko’ngillilik va faol ijtimoiy mavqega o’tdi. O’z va boshqalarning qattiq farqlanishi. Tomoshabinlar fikr rahbarlari yozadigan va aytadigan har qanday narsaga, har qanday shoshqaloq so’zga — obro’ – e’tibor janjaliga imkon qadar sezgir.
Matnmi yoki vizualmi? Hozircha hech kim postlarni o’qimaydimi?
Ikkalasi ham! Bularning barchasi ma’lum bir platformaga va ma’lum bir brend yoki ta’sir qiluvchi hisob qaydnomasiga bog’liq. Kim tomoshabinlarni yaxshi video va fotosuratlar bilan zabt etadi, kim hissiy, aqlli matnlarni yozadi. Siz tinglovchilarga nima kerakligini kuzatib borishingiz, fikr-mulohazalarni olishingiz kerak. Har qanday marketing mahsulotdan kelib chiqishi muhim, agar mahsulot shunday bo’lsa, hech qanday ajoyib super matnlar va vizuallar yordam bermaydi. Va siz ishonadigan sifatli mahsulotni targ’ib qilish har doim yoqimli.
SMM bizning biznesimizga mos keladimi?
Agar siz odamlar uchun tovarlar va xizmatlarni taklif qilsangiz, unda SMM 99% ehtimol bilan sizga mos keladi. Ushbu vosita potentsial mijozlarga o’zlari haqida minimal xarajatlar bilan aytib berishga imkon beradi.
Biznesni rivojlantirishning birinchi bosqichida brend bilimlari va sodiq auditoriyani shakllantirishga yordam beradi. Rivojlanish jarayonida u brend obro’sini saqlab qoladi va o’z imkoniyatlarini kengaytiradi.
Ham keng, ham yuqori ixtisoslashgan biznes uchun foydalidir. Masalan, yaqinda qayin kontrplakini sotadigan kompaniya vakili bizga murojaat qildi. Bunday tor joyga qaramay, ular muvaffaqiyatli rivojlanmoqda.
SMM bilan bizga qancha xaridor keladi?
SMM birinchi navbatda to’g’ridan-to’g’ri sotish haqida emas. Sotish mumkin, ammo kelajakda. Maqsad-brend haqida gapirish, ishonchni shakllantirish, bu esa o’z navbatida savdoga ta’sir qiladi.
Tez sotuvlar ham mavjud. Masalan, siz kosmetika, gullar, aksessuarlar va boshqa oddiy mahsulotlarni ijtimoiy tarmoqlarda sotishingiz mumkin. Ammo kvartirani post bilan sotish mumkin emas. Ammo siz potentsial xaridor ma’lum bir ishlab chiqaruvchiga ishonishiga ishonch hosil qilishingiz mumkin.
Brifing bosqichida biz mijozning reklama targ’ibotiga qanday maqsad qo’yishini tushunishimiz muhimdir. Masalan, mijoz plastik klinikalar tarmog’idir. Kompaniya reklama uchun kichik byudjet ajratadi va mijozlar darhol va kerakli qo’rg’oshin qiymati 50 000 so’mdan oshmasligini xohlashadi. SMM uzoq tarix ekanligini tushunamiz va bu erda sotish asosiy maqsad emas. Maqsad yoki kontekst yordamida mijozning muammosini tezda hal qilishingiz mumkin. Biz, albatta, bu haqda mijozga aytamiz.
Natijalarni olish uchun kuniga qancha xabar yuborish kerak?
Retsept yo’q. Bularning barchasi maqsadlarga va tinglovchilaringizga bog’liq. Siz, albatta, maqsad qo’yishingiz mumkin: oyiga 30 ta xabar. Ammo bu erda siz nima haqida yozishni va ushbu ma’lumot sizning auditoriyangiz uchun qanchalik foydali va qiziqarli ekanligini tushunishingiz kerak.
Agar bu 30 ta reklama posti bo’lsa, obunachilar ketishadi. SMM ishlashi uchun siz shunday deb o’ylashingiz kerak: “mening maqsadli auditoriyamning boshida nima bor? Ular uchun nima qiziqarli va foydali?
Kontent rejasini tuzishdan oldin biz sohani, auditoriyani, raqobatchilarni o’rganamiz. Yaxshi SMM-yonoq hamma narsani bilmaydi. Bu qiziquvchan bola, u iste’molchini tushunishga va ular uchun foydali tarkib yaratishga qiziqadi.
Vazifa-sotish. Nima uchun siz faqat mahsulot haqida reklama xabarlarini qila olmaysiz?
Chunki u ishlamaydi. Odamlar ijtimoiy tarmoqqa dam olish va foydali va qiziqarli narsalarni o’qish uchun kelishadi. Ular sizning brendingiz yaxshi ekanligi haqida o’qishni xohlaydilarmi? Bu dargumon. Shuning uchun brend atrofida foydali tarkibni yaratish yaxshiroqdir: turli xil tanlovlar, xakerlar, ko’rsatmalar, maslahatlar. Foydalanuvchilar tajriba, foyda olish uchun bunday hisob qaydnomasiga obuna bo’lishadi. Bundan tashqari, ular sizning brendingiz bilan tanishadilar.
Nima uchun maqsadli reklama orqali kontent va brend sahifasini targ’ib qilish kerak?
Ijtimoiy tarmoq algoritmlari shunday tuzilganki, tarkibni barcha brend obunachilari ko’rmaydi. Ijtimoiy tarmoqlar xabarlarni xronologik tartibda ko’rsatmaydi, balki ularni foydalanuvchi manfaatlariga qarab tanlaydi. Masalan, sizning ijtimoiy tarmog’ingizda 862 obunachi bor va faqat 17 kishi postni ko’radi. Bu sizning sodiq auditoriyangiz. Shunday qilib, agar siz kontentingizni iloji boricha ko’proq odamlar ko’rishini istasangiz, uni targ’ib qilishingiz kerak.
TikTok-ning biznes uchun kelajagi qanday?
Aftidan, tik-tok allaqachon mazmunli ijtimoiy platforma ekanligini isbotlagan. Va agar CA TikTok foydalanuvchilaridan biroz kattaroq bo’lsa, bu unga bormaslik uchun sabab emas. TikTok profilini rivojlantiring va tinglovchilaringiz bilan ulg’aying, ularning didi va afzalliklarini tarbiyalang.
Nima uchun bloggerlar bilan ishlash kerak?
Bu qo’shimcha qamrov va xabardorlikni oshirishdir. Odamlar bloggerlarga oddiy reklamadan ko’ra ko’proq ishonishadi. Ha, va ular reklamaning o’zi ko’proq mahalliy bo’lib chiqadi.
Bloggerlar bilan reklama qilish, birinchi navbatda, yirik brendlar uchun mantiqiy. Buning uchun, qoida tariqasida, katta auditoriyaga ega mualliflar tanlanadi. Ammo ba’zida mikroblogerlar bilan hamkorlik yaxshi natijalar beradi. Misol uchun, agar mijoz mintaqada restoranga ega bo’lsa va mahalliy bloggerga reklama joylashtirsa, bu ta’sir qiladi.
Bloggerni qanday tanlash mumkin? Biz bloggerning obunachilar orasida obro’ga ega bo’lishini, yaxshi kirish va jalb qilinishini ta’minlaymiz. Biz statistikani so’raymiz. Biz muallifning obro’siga qaraymiz, garchi bu juda sub’ektiv xususiyat. Ba’zida bloggerning janjallari brendning qo’lida o’ynashi mumkin.
Qanday qilib ko’proq yoqtirishlar va post sharhlarini olish mumkin?
Qiziqarli va o’z ichiga olgan tarkibni yarating. Siz ko’ngilochar xabarlarni qo’shishingiz, so’rovlarni o’tkazishingiz mumkin, shunda foydalanuvchilar fikr almashadilar. O’tkir mavzularni ko’tarish juda muhim, chunki odamlar og’riqlarini bajonidil baham ko’rishadi.
Qaysi biri muhimroq: erishish yoki jalb qilish? Yoki izdoshlar?
Maqsadlarga bog’liq. Agar maqsad tovar xabardorligi bo’lsa, reklama uchun asosiy ko’rsatkich erishish bo’lishi kerak. Agar “issiq” auditoriya bazasini shakllantirish va takroriy savdo, sodiqlikni rag’batlantirish zarur bo’lsa, obunachilarning o’sishini va barqaror ishtirok etish ko’rsatkichlarini saqlab qolishni kuzatish muhimdir.
Nma deganiz “Siz uchun KPI haqida o’ylay olmaymiz”?
Biz variantlarni taklif qilishimiz mumkin, ammo hisoblash uchun bizga brenddan yordam kerak. Agar sizning maqsadingiz shunchaki “shunday” ijtimoiy tarmoqlarga kirish bo’lsa, unda yana bir bor o’ylab ko’rishingiz kerak. Siz nima olishni xohlaysiz? Tan olish, sodiqlik, sotish va h.k. shunga asoslanib, biz erishish mumkin bo’lgan ko’rsatkichlarni belgilaymiz. Ba’zan biz o’lchovlarni faqat byudjetdan boshlab hisoblashimiz mumkin, ammo bu to’g’ri yondashuvdan ko’ra ko’proq to’g’ri echimdir.
Sizga qancha pul kerakligini bilmaymiz, siz biron bir narsani taklif qilasiz.
Va yana maqsadlar haqida. Agar siz ijtimoiy tarmoqlarda bo’lishning maqsadi nima ekanligini bilsangiz, unda biz mumkin bo’lgan ko’rsatkichlarni bashorat qilishdan va ularga erishish uchun byudjetni hisoblashdan mamnunmiz. Agar yo’q bo’lsa, avval maqsadlar haqida gaplashishimiz kerak.
Nega biz kuniga 3 ta ro’za tutolmaymiz?
Siz har kuni cheksiz ko’p postlarni joylashtirishingiz mumkin, lekin ular ishlaydimi va eng muhimi, sizning foydangizga ishlaydimi? Nima uchun tez-tez xabar yuborishga qarshi:
Mantiqsiz. Ko’proq resurslarni (inson va moddiy) sarflang, postlar soni sotishni ko’paytirmaydi. Siz arizalarni olib keladigan 1 ta sifatli va puxta o’ylangan xabarni va hatto jalb qilinmaydigan 10 ta foydasiz xabarni qilishingiz mumkin.
Zerikarli. Har bir inson brendlangan kontentning cheksiz oqimidan charchagan, ular brend biror narsani sotish umidida o’z hayotiga tajovuz qilayotganini yaxshi bilishadi. Zerikish sadoqatni oshirishga yordam bermaydi.
AXBOROTGA HISSA QO’SHMAYDI. Aksincha, bir qator postlarda foydalanuvchilar siz ularga etkazmoqchi bo’lgan muhim ma’lumotlarni o’tkazib yuborishlari mumkin. Hech kim barcha postlarni kuzata olmaydi, biror narsa yo’qoladi.