- Qaerda talab qilinadi?
- Vazifalar
- Nimani bilishingiz kerak?
- Yozish
- Trendlar va texnologiyalarni kuzatib boring
- Qanday ko’nikmalar kerak?
- Qanday qilib ish qidirish kerak?
- Ish haqi nimaga bog’liq?
- Tez-tez so’raladigan savollar?
- Sakkizta amr (aslida ko’proq)
Kontent menejeri g’alati kasb. Bir tomondan, uning nomidan ushbu mutaxassis veb-sayt, axborot byulletenlari yoki ijtimoiy tarmoqlardagi tarkib bilan ishlashi darhol aniq. Boshqa tomondan, bunday ish Kopirayter, muharrir yoki Smmshiknikidan qanday farq qilishini kam odam biladi. Bu ishga qabul qilish saytlarida e’lon qilingan ko’plab ish joylarida ko’rinadi.
Aslida, bu kasbdagi kalit so’z “menejer” dir. Ya’ni, ushbu lavozimni egallagan kishi nafaqat kompaniyaning veb-saytini to’ldiradi, balki birinchi navbatda ushbu jarayonni boshqaradi. Asosiy vazifa — veb-saytda, shuningdek ijtimoiy tarmoqlarda va axborot byulletenlarida har doim foydalanuvchilar uchun mahsulot yoki xizmatni sotib olishga jalb qiladigan va rag’batlantiradigan yangi ma’lumotlar mavjudligiga ishonch hosil qilish.
Odatda, saytni to’ldirish strategiyasi sotuvchi bilan birgalikda ishlab chiqiladi. Loyiha maqsadlarini shakllantiradi va ularga qanday erishishni hal qiladi va kontent menejeri barcha g’oyalarni amalga oshirish uchun javobgardir.
Ushbu lavozimda siz veb-dizayner, grafik dizayner, marketolog, Smmshik, kopirayterlar bilan birgalikda ishlashingiz kerak bo’ladi. Ammo agar kompaniyada kichik xodimlar bo’lsa, unda vazifalarning bir qismi kontent menejerining yelkasiga tushishi mumkin.
Ideal holda, to’ldirish uchun mas’ul bo’lgan kishi bunday vazifalarni o’z zimmasiga oladi:
- Ijrochilarni qidiring;
- Kopirayterlar, dizaynerlar va materiallarni nashr etuvchilar uchun vazifalar va muddatlarni belgilang;
- Belgilangan muddatlarni kuzatib boring;
- Tayyor materiallarni TK-ga muvofiqligini tekshiring va tahrir qiling;
- Materiallarni dizayn va nashrga topshirish;
- Barcha bosqichlarda ish sifatini nazorat qilish.
Qaerda talab qilinadi?
Ko’pincha onlayn loyihalarda talab qilinadi, masalan:
- Marketplace;
- Onlayn do’konlar;
- Reklama agentliklari;
- Tematik bloglar;
- Yangiliklar va ko’ngilochar portallar;
Kontent menejeri ofisda ishlashi shart emas, chunki vazifalarni bajarish uchun unga faqat kompyuter va Internet kerak bo’ladi. So’nggi paytlarda masofadan turib ishlash mamnuniyat bilan qabul qilinmoqda, shuning uchun rahbariyat “uyda”ishlash uchun xodimlarni yollamoqda. Kontent menejeri bundan mustasno emas.
Zamonaviy voqelikda tarkibning yuqori sifatli dizayni muhim rol o’ynaydi. Bunga materialning vakolatli taqdimoti, rasm va matnni tanlashning dolzarbligi kiradi. Bularning barchasi kelajakdagi xaridorlar uchun foydali bo’lishi kerak. Ma’lumot mijozlar uchun jozibador bo’ladimi yoki yo’qmi muhim, chunki kompaniyaga va mahsulotning o’ziga bo’lgan ishonch darajasi bunga bog’liq.
Vazifalar
Agar odamdan me’yordan ortiq ish qilish yoki boshqa xodimni almashtirish so’ralsa, unda siz mukofot yoki hatto o’sishni so’rashingiz mumkin. Kichik tashkilotlarda rad etish odatiy hol emas, shuning uchun ko’pincha odamlar bir xil pul uchun me’yordan yuqori ishlaydi.
Kontent menejeri hech qanday chalkashlik bo’lmasligi uchun mas’uliyatni aniq bilishi kerak. Qurilmada ko’pchilik nima qilayotganini aniq tushunmaydi, kimdir bu lavozimni boshqasi bilan aralashtirib yuboradi.
Biz ushbu ro’yxatni kontent marketingi asosida nashr etamiz:
- Raqobatchilarni kuzatish va ularning kontseptsiyasi, mazmunini tahlil qilish;
- Kontent rejasini yaratish;
- Matnni mustaqil yozish yoki buning uchun mutaxassislarni izlash;
- Materialni bloglarda yoki ijtimoiy tarmoqlarda nashr etish;
- Matnni xatolar uchun tekshirish (imlo, tinish belgilari, grammatik, nutq);
- Optimal maqsadlarga erishish uchun matn bilan kerakli SEO ishlari;
- Xuddi shu loyihada ishtirok etayotgan boshqa odamlarning ishini nazorat qilish va muvofiqlashtirish;
- Ba’zi texnik mutaxassislar uchun vazifalarni ishlab chiqish;
- Tarkibni joylashtirish uchun reklama maydonchalarini qidiring;
- Keyinchalik foydalanish uchun rasmlarni yaratish;
- Rahbariyat uchun hisobotni tahlil qilish va taqdim etish.
Nimani bilishingiz kerak?
Ushbu sohadagi ish beruvchilarning talablari sezilarli darajada farq qiladi. Asosan, saytni to’ldirish bo’yicha mutaxassis bo’g’inda cheksiz turli ko’nikmalarni rivojlantirishi mumkin
onlayn marketing, dizayn va loyihalarni boshqarish va muayyan sharoitlarda ularning barchasi foydali bo’ladi. Ammo aksariyat ishlarning talablariga javob berish uchun kontent menejeri quyidagilarni bajarishi kerak.
Yozish
Yaxshi kontent menejeri bo’lish uchun siz 5+ da rus, o’zbek, ingliz tillarini bilishingiz kerak (qaerda ishlayotganingizga qarab). Agar siz materiallarni o’zingiz yozishingiz shart bo’lmasa, har qanday holatda siz mualliflar bilan ishlashingiz, ularga topshiriqlar berishingiz va sharhlar berishingiz kerak.
Xatosiz yozish etarli emas-siz matn janrlari va uslubini tushunishingiz kerak. Taqdimot har doim maqsadli auditoriya va saytga bog’liq, Shuning uchun Instagram uchun o’spirin kiyimlari va rivojlanish blogidagi maqolalar turli xil tillarda yozilgan. Agar tashrif buyuruvchilaringiz bilan muloqot qilish uchun qaysi kalitda ekanligini tushunsangiz, saytingiz qiziqarli bo’ladi.
Rasmlar bilan ishlash
Matnning qoralamasiga qarab, kontent menejeri tartibdan keyin qanday ko’rinishini taqdim etadi. Ushbu mutaxassis video yozuvlar va rasmlarga qanday talablar qo’yilishini aniq biladi. Shuningdek, u rasmlarni o’zi tanlashi, ularni grafik muharrirlarda qayta ishlashi va kerakli o’lchamga qisqartirishi mumkin.
Materiallarni tuzish
Matnni loyihalash va saytga joylashtirish uchun siz HTML va CSS — gipermatnni belgilash tilini va sahifalarning ko’rinishini tavsiflash uchun ishlatiladigan kaskadli uslublar jadvallarini bilishingiz kerak.
Sarlavhalar, paragraflar, yozuvlar, fotosuratlar va iqtiboslar — matn muharrirlarida ushbu elementlar maxsus tugmalar yordamida tuziladi, ammo internetda hamma narsa biroz murakkabroq: matnlar bu erda teglar yordamida formatlanadi. Shuning uchun siz asosiylarini o’rganishingiz kerak bo’ladi.
Ko’pgina CMS (saytlarni boshqarish tizimlari) oddiy, shuning uchun ular bilan ishlash uchun HTML va CSS-ni bilish shart emas. Bunday cmslar matnni o’zlari formatlashadi va hatto tayyor bo’lmagan foydalanuvchi ham ular bilan ishlashi mumkin.
Ammo siz hali ham texnologiyaga to’liq ishonmasligingiz kerak. Ehtimol, biz internetda g’alati materiallarni uchratdik, unda matn rasmga tushadi yoki ekrandan chiqib ketadi. Bu “axlat” kodga kirganda sodir bo’ladi. Uni asosiy HTML bilimisiz topish va olib tashlash muammoli bo’ladi. Bundan tashqari, sahifalarni belgilash tili qiziqarli va nostandart echimlarni yaratishga yordam beradi.
Natijani tahlil qiling
Agar siz foydalanuvchilarning xatti-harakatlarini tahlil qilishni o’rgansangiz, sifatli va talab qilinadigan tarkibni yaratish osonroq bo’ladi. Yandex yordamida.Metrikalar” va “Google Analytics” tashrif buyuruvchilar qaysi materiallarni tez-tez o’qishlarini, saytda nimani qidirishlarini, qaysi sahifalarda uzoq vaqt qolishlarini va qaysi birini e’tiborsiz qoldirishlarini bilib olasiz. Ma’lumotni to’plash va tahlil qilish orqali siz resursni eng katta konversiyani keltirib chiqaradigan materiallar bilan to’ldirishingiz mumkin.
Trendlar va texnologiyalarni kuzatib boring
Saytlar va ijtimoiy tarmoqlarni loyihalashda doimo yangi chiplar paydo bo’ladi. 10 yil oldin, har bir mahsulot uchun 2 ta fotosurat bo’lgan onlayn-do’kon hech kimni bezovta qilmadi va endi saytda 360 ta panorama yoki video bo’lmasa, biz g’azablanamiz. Mijozning e’tiborini jalb qilish uchun siz zamonaviy bo’lishingiz kerak.
Kamchiliklari:
✅Kam harakatchanlik, ko’rish yuki.
✅Kasb ichida martaba istiqbollari kam. O’sish uchun siz kontent bilan ishlash yoki marketingning boshqa yo’nalishiga o’tishingiz kerak.
✅Tegishli mutaxassislarning ish sifatiga, dasturiy ta’minotning dolzarbligiga va ishlatilgan veb-echimlarga, hamkasblarning biznes ko’nikmalariga bog’liqlik.
✅Cheklangan ma’lumot va resurslar sharoitida qaror qabul qilish, bir vaqtning o’zida bir nechta mutaxassislarni almashtirish zarurati.
✅Ish beruvchini o’z didi va yuzaki tushunchalariga emas, balki sanoat standartlari va statistika ma’lumotlariga rioya qilishga ishontirish zarurati.
✅Dastlab, hamkasblar “kompyuterlar” bo’yicha mutaxassis yoki rahbarning yordamchisi sifatida qabul qilishlari mumkin, ular asosiy bo’lmagan topshiriqlarni bajarishni taklif qilishadi.
✅Sog’likka ta’sir qilishi mumkin bo’lgan kompyuterda muntazam ishlash.
Afzalliklar:
❌Bir vaqtning o’zida veb-sayt va maqsadli auditoriya bilan ishlashning bir nechta mavzularida takomillashtirish — bu martaba uchun ideal boshlanishdir.
❌Eng qiyin va qiziqarli marketing tadbirlarida ishtirok etish, odatiy monoton ishdan ijodiy ishlarga o’tish va aksincha.
❌Soha mutaxassislari, it mutaxassislari, marketologlar, sotuvchilar va tadbirkorlar bilan tanishish va muloqot qilish.
❌O’zingizning loyihalaringizni, shu jumladan monetizatsiya qilingan loyihalarni ilgari surish uchun qo’llanilishi mumkin bo’lgan tajriba, bu sizga passiv daromad manbalarini yaratishga imkon beradi (loyihani to’lash uchun xayollarni yaratmang siz ko’p narsani bilishingiz va ishlashingiz kerak).
❌Yuqori sifatli rejalashtirish bilan siz o’qish va boshqa ish bilan birlashtira olasiz.
❌Ba’zi kompaniyalarda yuqori ish haqi va bajarilgan biznes vazifalariga qarab uni kengaytirish imkoniyati.
Qanday ko’nikmalar kerak?
- Vakolatli yozma nutq. Mutaxassis o’qish va tushunish uchun oson bo’lgan matnni yaratishi, CA-ga kirishi kerak.
- O’rganish qobiliyati. Ushbu kasbda doimo yangi narsalarni o’rganish muhimdir. Ko’nikmalarni tegishli kurslarni o’tash orqali olish mumkin, siz ixtisoslashgan adabiyotlarni o’qishingiz yoki hamkasblaringizdan tajriba olishingiz mumkin.
- Reklama. Xizmat talabga ega bo’lishi uchun uni to’g’ri targ’ib qilish muhimdir. Kontent menejeri maqsadli yoki kontekstli reklama kabi turli xil reklama usullaridan foydalanishi mumkin.
Axborot manbalari bilan ishlash, tarkibni optimallashtirish qobiliyati, shuning uchun u qidiruv tizimlari tomonidan yaxshiroq tartiblangan, ammo asosiy iboralar bilan to’yingan emas.- Oddiy Word, Exsel va Google Docs bilan do’stlikdan tashqari, HTML-ning asosiy bilimlari administrator panelida o’zingizni ishonchli his qilish uchun,
shuningdek grafik muharrirlar bilan ishlash qobiliyati uchun foydalidir. Google Analytics-ni bilish, chunki kontent menejeri o’z ishining natijalarini tahlil qilishi, materiallarning mashhurligini kuzatishi muhimdir. (Ushbu element xavfsiz tarzda o’tkazib yuborilishi mumkin);- Xushmuomalalik. Menejer har bir bosqichda ko’p odamlar bilan muloqot qilishi kerak. Odamlar kelisha oladimi va kelisha oladimi, bu aloqa ko’nikmalariga bog’liq, shuning uchun jarayonning har bir ishtirokchisiga individual yondashuvni yaratish muhimdir.
- Ko’r-ko’rona chop etish. Ishni sezilarli darajada osonlashtiradi va tezlashtiradi.
- Ehtiyotkorlik, chunki yuzlab, minglab odamlar ishni ko’rishadi. Va qoida tariqasida, odamlar kamdan-kam hollarda boshqalarning xatolariga toqat qiladilar.
- Pochta jo’natmalarini yuritish. Kontent menejeri mijozning kompaniya haqida qanday taassurot qoldirishi pochta sifati bilan bog’liqligini tushunishi kerak. Xabarni qanday qilib to’g’ri yozishni bilish va mijozda ijobiy taassurot qoldirish muhimdir. Agar ushbu harakatlarning natijasi bo’lmasa, menejer ushbu usulni tahlil qilishi va ehtimol strategiyani o’zgartirishi kerak.
Qanday qilib ish qidirish kerak?
Ish beruvchilar vazifalar doirasini butunlay boshqacha tasavvur qilishadi, shuning uchun vakansiyaga javob berishda tushunmovchiliklar paydo bo’lishi mumkin (haqiqatan ham ishoning, shunday bo’ladi;).
Bir kompaniyada-bu deyarli bo’lim boshlig’i, boshqasida-boshqa birovning matnini nusxa ko’chiradigan va oddiy administrator paneliga qo’shadigan kishi, uchinchisida-o’z materiallarini nashr etadigan muallif va muharrir. Tabiiyki, har bir holatda biz mutlaqo boshqa ish haqi va martaba imkoniyatlari haqida gapiramiz.
Sizning mahoratingiz va ambitsiyangizga mos keladigan ish topish uchun juda batafsil rezyume tuzing. Qaysi dasturlarga ega ekanligingizni, qaysi CMS-larda qanday ishlashni bilishingizni va sizning kasbiy mas’uliyatingizga nima kirganligini aniq ko’rsatib bering.
Yuqoridagilarni kontent menejeri tashkil qiladi va uning ish hajmi hayratlanarli, shuning uchun bu kasb hozir juda mashhur.
Ish haqi nimaga bog’liq?
Xizmatlar qancha turishini tushunish muhimdir. Rahbar va xodim o’rtasida hurmatli munosabatlar o’rnatilishi kerak, shuning uchun har qanday ish haqi to’lanishi kerak. Tajriba uchun hech kim ishlamaydi, u vazifalarga vaqt va kuch sarflaydi, shuning uchun ZP munosib bo’lishi kerak.
Mehnat to’lovlarining taxminiy ro’yxati yuqorida keltirilgan. Xarajatlar har xil bo’lishi mumkin. Bu ko’plab omillarga bog’liq: tajriba, ish hajmi, vazifalar. Ushbu mezonlarga asoslanib, siz xodimga qancha pul to’lashga tayyor ekanligingizni aniqlashingiz mumkin.
Keyinchalik, nima uchun to’lashni tushunish muhimdir. Qanday ish vazifalari bo’lishini va qanday natija sizga mos kelishini aniq tushunishingiz kerak.
Nimaga e’tibor berish kerak:
- Kontentni mavjudligi.
- U orqali jalb qilingan mijozlar soni.
Kontent menejerining ishi har doim ham tezkor natija bermaydi va mijozlar juda ko’p bo’ladi. Muhim haqiqat shundaki, kerakli nashrlarning mavjudligi jalb qilingan potentsial iste’molchilar soniga ta’sir qiladi.
Birinchi holda, nashr etilgan materiallar, harflar miqdori uchun to’lovni belgilash kerak. Ehtimol, bu faqat ish haqi yoki soatlik ish haqi bo’ladi. Shuni tushunish kerakki, agar kontent menejeri o’z vazifalarini yaxshi bajarsa, unda boshqa mutaxassislarning to’g’ri ishtiroki bilan ish ko’proq potentsial mijozlarga va u erda sotishga olib keladi.
Ikkinchi holda, ish haqi ish haqi va jalb qilingan mijozlar soni uchun mukofotdan iborat bo’lishi kerak.
Tez-tez so’raladigan savollar?
SMM kontent menejerining bunday ixtisosligi bormi?
Yo’q, lekin shunga o’xshash kasb bor – Smmshik. Kontent menejeridan farqli o’laroq, SMM schik ijtimoiy tarmoqlarda ishlaydi. Uning vazifalariga kontent yaratish kiradi. Bunday mutaxassis matnlarni yozadi, mos fotosuratlarni tanlaydi, so’rovnomalar va ovozlarni o’tkazadi, statistikani tahlil qiladi. SMM schik har doim izdoshlar bilan aloqada bo’lib, ularning qiziqishini saqlab qoladi va fikr-mulohazalarni oladi.
Tez orada kontent menejerlariga qanday talablar qo’yiladi?
Bunday ko’nikmalar ham tegishli bo’lishi kutilmoqda:
- Sun’iy intellekt va mashinani o’rganish jarayoniga jalb qilish. Kontent menejerlari kontent yaratish uchun ushbu yangi texnologiyalardan qanday foydalanish va samarali foydalanishni tushunishlari kerak.
- Tomoshabinlarning xatti-harakatlarini o’rganish. Mutaxassislar Big Data tahlil usullaridan foydalanishlari va foydalanuvchi faoliyatini tahlil qilishlari kerak.
- Jamoada ishlash qobiliyati. Vazifalarni bajarish uchun boshqa mutaxassislar bilan muvofiqlashtirish va o’zaro aloqada bo’lish juda muhimdir.
- Matnlar bilan ishlashda kompleks yondashuvdan foydalanish. Kontekstli reklama, SEO, elektron pochta marketingi ulanadi.
Katta hajmdagi ma’lumotlar bilan ishlash va uni tomoshabinlarga to’g’ri va qulay tarzda taqdim etish juda muhimdir. Tarkibni yaratish bilan bir qatorda, potentsial mijozlarni jalb qilish va ularni savdo-sotiqqa jalb qilish ham muhimdir.
Qatgacha martaba zinapoyasida o’sishi mumkin?
Katta istak va yuqori natijalarga erishish istagi bilan kontent menejeri kelajakda lavozimlarga mos kelishi mumkin:
- Veb-sayt veb-muharriri;
- Veb-nashr muharriri;
- Loyiha menejeri;
- Virtual gazetaning adabiy muharriri.
Kontent menejeri kontent marketologdan qanday farq qiladi?
Kontent menejeri ko’pincha kontent sotuvchisi bilan aralashib ketadi. Marketolog ko’proq rahbar. U biznesning bir qismini, odamlarni va barcha jarayonlarni boshqaradi. Menejer to’g’ridan-to’g’ri ma’lumot bilan ishlaydi va uni joylashtirish bilan shug’ullanadi. Kontent sotuvchisi ma’lum bir strategiyaning yaratuvchisi bo’lib, kontent menejeri uni amalga oshiradi.
Marketolog har doim marketing vazifalari bilan ishlaydi. Umumiy biznes ko’rsatkichlari bo’yicha ko’rsatkichlarni kuzatib boradi, ya’ni tarkibning samaradorligini baholash muhimdir.
Kontent menejeri, aksincha, ushbu ko’rsatkichlardan foydalanmaydi, tarkibni saytlar, ijtimoiy tarmoqlar yoki pochta orqali tarqatadi. Endi bozorlarda kartalarni loyihalash juda mashhur bo’ldi. Kontent menejerining vazifalariga nom, tavsif, shuningdek mahsulotni suratga olish kiradi.
Sakkizta amr (aslida ko’proq)
- Strategiyani yodda tuting. G’oyalar har doim ham qamrovni oshirmaydi. Bozor, brend, auditoriya va uning manfaatlarini tahlil qilish bilan to’g’ri strategiya ijodkorlikni maqsadlar bilan bog’laydi.
- Jamoani ona va ota kabi hurmat qiling. Birlik sifatida ishlang, hamdardlik va hurmatni yodda tuting. Yaxshi natijalar uchun rahmat, yordam taklif qiling, yuk haqida bilib oling va sizda orzular jamoasi bo’ladi.
- O’zingizga kabi TK yarating. Vazifa aniq bo’lishi kerak. Barcha muhim kirishni ko’rsating: shrift va rasmlarning o’lchamlari, postlarni joylashtirish joylari, nashrlarning mohiyati. Manbalar va anti-primerlarni ilova qiling. Xodimlarning darajasi haqida unutmang: kimdir vazifani mukammal tushunadi, kimdir asta-sekin ko’rsatmalarga muhtoj bo’ladi.
- Muhim narsani unutmang. Kopirayter, fotograf yoki dizayner vazifani sifatli va o’z vaqtida bajarishi uchun maksimal materiallar va ma’lumotnomalarni bering.
- Pushingning kuchini tushuning. Hammasi aniqmi, deb so’rang. Ish davomida ishlar qanday ketayotganini nazorat qiling. Tahrirlash uchun biroz ko’proq vaqt ajrating.
- Tahrirlarni buzmang. Matn muharrirning ko’plab sharhlari bilan qaytib kelganda, bir joyda bitta Kopirayter yig’laydi. Agar bir nechta odam fikr bildirsa, kimning tahriri ustuvorligini muhokama qiling. Agar siz buni tushunmasangiz, qaror haqida bahslashishni so’rang.
- Aql-idrokni rivojlantiring. Trendlarni kuzatish va vizual tajriba Merkuriy retrogradidan va yomon kayfiyatdan qat’i nazar, g’oyalarni yaratishga yordam beradi.
- Shablonlar dushmanlardir. Tomoshabinlar kundan-kunga bir xil postlar bilan zerikishadi. Yangi formatlarni sinab ko’ring, ijodiy qo’shing, yangi mijozlarni jalb qilish va eskilarini saqlab qolish uchun boshqa brendlar bilan hamkorlik qiling.