«Yandex-Direct» xizmatida kalit so’zlar bilan reklamalarni sozlaydi. U reklama beruvchidan asosiy iboralarni bilib oladi va keyin xizmatlardan foydalanib tegishli so’rovlarni tanlaydi.
Masalan, siz ayollar sumkalarini sotadigan veb-saytga mijozlarni olishni xohlaysiz, ya’ni asosiy kalit “Toshkentda sumkalar sotib olish” bo’ladi. Maxsus dastur yordamida mutaxassis reklama ko’rsatiladigan yana 150-200 kalit so’zni tanlaydi.
Misolni ko’rib chiqing. Maqsadli auditoriya-1 yoki bir nechta sumka sotib olishga tayyor bo’lgan ayollar. Shu bilan birga, ayollar sumkalarini ommaviy ravishda sotib oladigan odamlar maqsadli auditoriya emas, shuning uchun ular “ommaviy” minus so’zini qo’shish orqali chiqarib tashlanadi.
Kalit so’zlarga ko’ra, u kampaniya yaratadi, ushbu so’rovlar uchun e’lon qilish uchun rasmlar va matnlarni tanlaydi. Shuningdek, byudjetni kuzatib boradi, chunki to’lov E’lonni bosish uchun olinadi.
Nimani tushunish kerak?
Reklama yaratish va sozlash, CA-ni aniqlash, to’g’ri asosiy so’rovlarni tanlash, reklama uchun ijodkorlarni ishlab chiqish uchun javobgardir. Shuningdek, u bajarishi kerak:
- Loyihadan oldingi tahlil-bu mahsulot, uning kuchli tomonlari, maqsadli auditoriya haqida ma’lumot to’plash. Shuningdek, ushbu bosqichda mutaxassis raqobatchilarni baholaydi, resursni tekshiradi, maqsadli auditoriyani tahlil qiladi.
- Reja tuzish, birinchi navbatda, strategiyani ishlab chiqish, g’oyani shakllantirish, maqsadli auditoriyani aniqlashdir. reklama uchun ajratilgan byudjetga muvofiq reja tuzadi va uni mijoz bilan muvofiqlashtiradi.
- Semantik yadro va minus-iboralarni to’plash-mijozlar tovarlarni qidiradigan so’zlar va iboralarni va reklama ko’rsatilmasligi kerak bo’lgan minus – so’zlarni-so’rovlarni to’playdi.
- Reklama kampaniyalarini yaratish va yuklab olish – nafaqat reklama kampaniyalarini yaratadi, balki sinovdan o’tkazadi va optimallashtiradi. Mustaqil ravishda postning maketini ishlab chiqadi, jozibali sarlavha, matnning 2-3 versiyasi va saytga tezkor havolalarni taklif qiladi.
- Sinov-vazifalar reklamalarni sinovdan o’tkazishni o’z ichiga oladi, qaysi biri ko’proq mijozlarni olib kelishini, qaysi asosiy iboralar ko’proq tashrif buyuruvchilarni jalb qilishini tanlaydi.
- Yandex Directni sozlash. To’g’ridan-to’g’ri” siz reklamani namoyish qilishning asosiy parametrlarini tanlashingiz kerak: kampaniya turi, mintaqa, taassurotlar jadvali, byudjet va boshqalar.
- Tahlil-statistikani tahlil qiladi, unga reklamalarni moslashtiradi. Agar siz tuzatishlar kiritishingiz kerak bo’lsa.
- Kompaniya oxirida hisobotlarni tuzadi. Ular natijalarni beradi: qancha pul sarflandi, qancha foydalanuvchilar jalb qilindi va hokazo.
Shuningdek, u quyidagi masalalarni tushunishi kerak:
- Mijozning ehtiyojlarini aniqlash;
- Marketing asoslari;
- Maqsadli auditoriyani tahlil qilish (CA);
- Ijodiy reklama maketlarini ishlab chiqish;
- Semantik yadroni yig’ish.
Reklama kampaniyalarini optimallashtirish.
Vazifa nafaqat reklama kampaniyasini yaratish, balki uni muntazam ravishda sinab ko’rishdir:
- Qaysi reklamalar yaxshiroq ishlashini, foydalanuvchilar qaysi so’rovlarga ko’ra saytga kirishni xohlashlarini kuzatish;
- Samarasiz reklamalarni o’chirib qo’ying, muvaffaqiyatli reklamalarni kuchaytiring;
- Mijozning pulini sarflash qanchalik samarali ekanligini tushunib oling, shunda u ko’plab mijozlarni o’zi uchun maqbul narxda oladi.
Tajribali mutaxassis avval kichik byudjet uchun sinov kampaniyasini yaratadi va ma’lumotlar asosida kelajakdagi xarajatlarni bashorat qiladi.
Instrumentlar
To’g’ri va samarali sozlash uchun direktorlar quyidagi vositalar bilan ishlashlari kerak:
- «Yandex.Wordstat»; – wordstat-dagi «kalitlar» ning mashhurligini ko’ring. Oyiga 30 dan kam taassurot qoldiradigan so’zlarni chiqarib tashlang. O’ng ustunda maslahatlar mavjud-bu sohaga qiziqqan odamlar yana nimani qidirmoqdalar. Gipotezalaringizni sinab ko’ring va 20-30 ta “kalit” ro’yxatini tuzing.
- «Key Collector» – bu semantik yadroni aniqlash uchun professional dastur. Kalit iboralarni tanlashda ishni soddalashtiradi va tezlashtiradi. Qulay, chunki u har bir bosish uchun taxminiy narxlarni taxmin qiladi;
- «Calltouch» uchidan uchigacha tahlil;
- Parserlar;
- «Excel» yoki «Google Sheets»;
- Qo’ng’iroqlarni kuzatish xizmatlari;
- «Direct Commander» Y. Direct-da reklamalarni professional avtonom boshqarish uchun dastur. Bu veb-interfeyssiz yaratish va sozlash uchun kerak;
- «Yandex.Metrik» -bu bepul veb-tahlil vositasi. Bu sayt trafigi va reklama samaradorligini baholash uchun mo’ljallangan. Foydalanuvchilar mijozning veb-saytiga eng ko’p kiradigan asosiy so’rovlar nima ekanligini ko’rsatadi;
- «SimilarWeb» – trafik manbalarini tahlil qilish xizmati. Ushbu vosita qulay, chunki u bir vaqtning o’zida bir nechta saytlarni (masalan, raqobatchilarni) taqqoslash imkonini beradi.
- «Google Analytics»
Qanday qilib talabga javob berish kerak?
Kasb bozorda yaqinda paydo bo’ldi. Klassik universitetda diplom olish mumkin emas. Siz faqat empirik tarzda talabga ega bo’lishingiz mumkin. Ya’ni,:
- O’z loyihalaringizda – buning uchun veb-saytingizni yaratishingiz va unda o’zingizning yoki sherik mahsulotlaringizni sotishni boshlashingiz kerak. Reklamani sozlash uchun siz ma’lum miqdorda pul ajratishingiz kerak.
- Agentlikda o’z – o’zini o’qitish va stajirovka – ma’lumotnomalarni o’rganing Yandex.Direkt» va Yandex. Ko’rsatkichlar”, direktiv bo’yicha maxsus kursdan o’ting, semantik yadro yarating, byudjet bilan ishlashni tushuning. Endi siz agentliklardan amaliyot o’tashni so’rashingiz mumkin. Shunday qilib, siz tajriba orttirasiz va portfelingizga loyihalarni qo’shasiz.
- “Yandex-Direct” ni o’rganish va yirik kompaniyada amaliyot o’tash – nafaqat “to’g’ridan-to’g’ri”, balki boshqa reklama tarmoqlarini ham tushunish uchun kontekstli reklama bo’yicha mutaxassis sifatida o’qish idealdir. U erda siz strategik fikrlashni va potentsial mijozlarni jalb qilishni o’rganasiz va shuning uchun katta savdolarni amalga oshirasiz.
Kasbning ijobiy va salbiy tomonlari.
Ijobiy tomonlari:
- Bozorda yuqori darajadagi mutaxassislar kam;
- Hatto portfeliga ega bo’lmagan yangi boshlovchi ham Agentlikda ish topadi;
- Siz masofadan turib ishlashingiz mumkin;
- Talab-mutaxassislar tayyor holatlar bo’lmasa ham, tezda ish topadilar.
- Siz ma’lum bir miqdor yoki savdo foizi uchun ishlashingiz mumkin;
- Daromad cheklovlarisiz-tajribali mutaxassislarning ish haqi, shuningdek, bir vaqtning o’zida ishlash mumkin bo’lgan mijozlar soni cheklanmagan.
- Mijozlar doimiy bo’lib qoladilar. Mamnun mijozlar doimiy bo’lib qoladilar, shuning uchun ular uzoq vaqt qoladilar va boshqa do’stlarga tavsiya qiladilar.
Salbiy tomonlari:
- O’qishga ko’p vaqt sarflashingiz kerak;
- Ko’p tartib; qancha uzoq ishlasangiz, sozlash ishi shunchalik monoton bo’lib tuyuladi.
- Xizmatdan foydalanish qoidalarini o’zgartirganda, siz mijozlar bilan qayta muzokara qilishingiz kerak;
- Mijozlar dinamik narxlash tizimini doimiy ravishda tushuntirishlari kerak.
FAQ
Yandex Direct-da tushuntirishlarni qanday qo’shish kerak?
Komandirda biz kerakli loyihani, so’ngra barcha guruhlarni va barcha kerakli reklamalarni tanlaymiz, “tushuntirishlar” tugmasini bosing, yangi tushuntirishlar qo’shing va “saqlash” tugmasini bosing.
Directda kalit so’zlar nima u?
Kalit iboralar-bu sizning reklamangiz kimga ko’rsatilishini aniqlaydigan so’zlar yoki iboralar.
Yandex Direct-da stavkani qanday o’rnatish kerak?
Narxlarni belgilash uchun kerakli kampaniyalar va reklama guruhlarini tanlang. “Garovlar va iboralar” yorlig’ida iboralarni tanlang va pastki panelda “tikish ustasi” ni bosing. Siz tanlagan barcha iboralar uchun bitta stavkani belgilashingiz yoki kerakli trafik miqdori yoki qamroviga qarab yanada moslashuvchan sozlash uchun “tikish ustasi” dan foydalanishingiz mumkin.
Nima uchun Yandex Direct-da asosiy maqsadlar kerak?
Asosiy maqsadlar — bu biznes uchun eng muhim bo’lgan saytga tashrif buyuruvchilarning harakatlari.